به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی در یادواره شهدای جامعه اطلاعاتی استان قم که شب گذشته در باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار شد با بیان اینکه ماه محرم ماه شهادت و مجاهدت در راه خدا در اوج است، اظهار داشت: این مجاهدت توسط مجموعه‌ای نخبه و استثنایی و عبرت‌آموز صورت گرفت که یک‌روی آن حماسه و اخلاص و اوج عبودیت و تسلیم و روی دیگر آن بدترین نوع ظلم و انحراف و تبعیض وجود داشت.

 وی با بیان اینکه در واقع تقابل تمام کفر در برابر تمام اسلام در واقعه کربلا حادث شد ابراز داشت: تقابل تمام کفر در برابر تمام اسلام در همه زمان‌ها از جمله زمان ما هم اتفاق افتاده و مؤمنین مجاهدت می‌کنند و هزینه‌هایش را می‌پردازند و همین عکس‌های شهدایی که می‌بینیم نشان‌دهنده وقوع این تقابل در عصر حاضر است.

 امام‌جمعه قم با بیان اینکه ما باید بدانیم که در کدام جبهه هستیم، افزود: در عصر حاضر هم این نظام اسلامی به رهبری بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و در ادامه راه ایشان رهبر معظم انقلاب مانند کاری که در عاشورا اتفاق افتاد؛ یعنی خالص‌سازی جامعه اسلامی را ادامه می‌دهد.

 وی با بیان اینکه در آیه ۱۱۱ سوره توبه بیان شده است که خداوند جان و مال شما را می‌خرد و در عوضش بهشت را به شما می‌دهد، گفت: این یک قضیه راهبردی همیشگی جهانی است که برای همه انبیای الهی بوده و اختصاص به اسلام ندارد.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه شهدا در حریم ربوبیت الهی قرار دارند، افزود: اینکه خداوند می‌فرماید شهدا زنده هستند و در نزد پروردگارشان روزی می‌خورند یک حقیقت است که برای ما قابل‌فهم نیست؛ ولی باید ما عبرت بگیریم، زندگی خود را مانند شهدا تنظیم کنیم و راه شهدا را ادامه دهیم.
وی با بیان اینکه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یک رهبر استثنایی در زمان ما هستند، افزود: هرکسی که بیشتر فهمید بهتر و کامل‌تر از این آقا اطاعت و پیروی کرد و مثالش شهدای عظیم‌الشأن هستند.