به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیها السلام، آیت‌الله سید محمد سعیدی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه قم در ادامه بازدیدهای خود از روند فعالیت مساجد قم، شب گذشته در مسجد چهارده معصوم(س) منطقه شهید محلاتی حضور یافت.

بر اساس این گزارش، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، امام جماعت مسجد توضیحاتی از بنای مسجد و فعالیت‌های مختلفی که برای قشر نوجوان و جوان انجام می‌شود ارائه کرد.

در ادامه نیز تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها به ایراد سخن پرداخت و گفت: هدف از حضور در مساجد سطح شهر قم بازگویی نکات و مسائلی در خصوص فعالیت‌هایی است که باید در مساجد انجام شود و همین‌طور که مشاهده می‌کنید این مسجد بر اساس خیر و تقوای بانیان بناشده و امروزه فعال است و چراغ مسجد روشن بوده و همگان از خیرات آن استفاده می‌کنند.

وی افزود: ممکن است بعضی از انسان‌ها سرمایه‌های خود را در راه‌های دیگری هزینه نمایند و بعد از مرگ نیز چیزی عایدشان نشود اما عده‌ای نیز سرمایه خودشان را برای سخت مساجد و نشر معارف اهل‌بیت(ع) هزینه می‌کنند.

آیت‌الله سعیدی در ادامه با اشاره به رسالت‌های یک مسجد خاطرنشان کرد: یکی از رسالت‌های مهم مساجد این است که نمازهای جماعت را به‌صورت مستمر برگزار کنند و همچنین از این مکان‌های مقدس باید به مردم خیروبرکت برسد و این خیروبرکت انواع و اقسام دارد و می‌تواند مادی و معنوی باشد؛ آنچه مربوط به دین می‌شود باید در مساجد بیان شود تا نمازگزاران آموزش ببینند و معارف الهی تبیین و شبهات نسل جوان و نوجوان به‌درستی پاسخ داده شود.

امام‌جمعه قم از تلاش دشمنان دین، نظام و انقلاب برای تغییر افکار و اعتقادات ملت یاد کرد و گفت: رسانه‌های معاند در حال فعالیت علیه اعتقادات جوانان هستند و شبهه ایجاد می‌کنند و یکی از برنامه‌های فعلی دشمن در چهل‌سالگی انقلاب اسلامی نابود کردن نظام از درون و جنگ نرم است اما حضور جوانان در مساجد این جنگ نرم دشمن را خنثی می‌کند و مردم ایران اسلامی تا آخرین قطره خون خود پای ارزش‌های الهی خود ایستاده‌اند.