به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار با مدیران موکب حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها در عمود ۱۰۸۰ مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا که ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با اشاره به تکرار تاریخ و مقابله جبهه حق و باطل در طول تاریخ اظهار داشت: در دوره امام سجاد (ع) هم مبارزه جبهه حق و باطل ادامه داشت و ایشان وظیفه جنگ نرم و تبیین معارف اسلامی از طریقی غیر از شمشیر را داشتند.

 وی با اشاره به تبیین‌گری امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) بعد از واقعه عاشورا ابراز داشت: قیام عاشورا بستری را فراهم کرد که امام سجاد (ع) در مرکز حکومت اموی پیام اهل‌بیت (ع) را به گوش مردم برسانند و بایکوت کلام اهل‌بیت را که توسط حکومت بنی‌امیه ایجاد شده بود بشکند.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت معرفی اهل‌بیت و اهدافشان را از ضروریات اربعین دانست و افزود: باید بیشترین همت موکب‌های مستقر در مسیر پیاده‌روی اربعین به‌ویژه موکب حرم مطهر حضرت معصومه (س) هدایتگری مردم باشد تا مردم با هدف این پیاده‌روی که ایجاد تمدن نوین اسلامی است آشنا شوند.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه باید نسبت به حفظ ارزش‌های دینی به مردم تذکر داده شود، گفت: در اربعین دل‌های مردم نرم و آماده پذیرش معارف حقه اسلامی است و باید از این ظرفیت استفاده شود.

 وی بر تقسیم کار و استفاده از همه ظرفیت‌ها در موکب تأکید کرد و گفت: کارهای موکب باید به‌صورت هیئتی انجام شود و اگر کسی می‌تواند کاری انجام دهد از انجام آن و کمک به بخش‌های دیگر با هماهنگی مدیریت موکب دریغ نکند.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت بر گنجاندن تبری و تولی در برنامه‌های موکب تصریح کرد و گفت: اربعین یک راهپیمایی سیاسی است و نباید بگذاریم افرادی با اندیشه‌های باطل این مسیر را منحرف کنند؛ بنابراین باید شمر و یزید زمان را بشناسیم و ضمن ابراز ولایت و محبت خود به اهل‌بیت از دشمنان مسیر اهل‌بیت نیز ابراز تبری کنیم.

 وی خدمت در موکب حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها را خدمت به خود حضرت دانست و گفت: با شرح صدر و کظم غیظ به‌گونه‌ای خدمت کنید که آبروی حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها حفظ شود و مردم بیش از گذشته مشتاق به اهل‌بیت و حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها شوند.

 در ابتدای این نشست هادی محمودنژاد مدیر موکب حرم مطهر حضرت معصومه (س) با بیان اینکه امسال همچون سال‌های گذشته برنامه‌ریزی برای ارائه خدمت در عمود ۱۰۸۰ مسیر نجف به کربلا انجام شده و مقدمات آن فراهم شده است، اظهار داشت: سال گذشته از محل نذورات مردمی مبالغی باقی‌مانده بود که ساماندهی شد و برای ساخت ساختمان جدید موکب مورد استفاده قرار گرفت.

 وی با بیان اینکه باهمت خادمان آستان مقدس بانوی کرامت ساختمان موکب تکمیل شده و در حال تجهیز است، گفت: امسال اسکان زائران هم در بخش بانوان و هم در بخش آقایان از کیفیت و کمیت بالاتری برخوردار خواهد بود.

 مدیر موکب حرم مطهر حضرت معصومه (س) گفت: باتوجه‌به مطالباتی که سال‌های گذشته وجود داشت و درحالی‌که مواکب اطراف خالی بود ولی مردم جلوی موکب حضرت معصومه (س) درخواست اسکان داشتند، گسترش موکب ضروری بود و امسال مشکلات کمتری در پاسخ به نیازهای مردم نسبت به سال گذشته خواهیم داشت.

 وی با اشاره به گرمای هوا در ایام اربعین در عراق گفت: بخش‌های فنی مهندسی و تأسیسات، فضای مطبوعی را برای اسکان زائران فراهم کرده‌اند و تمام ۶ سالن جدید تجهیز به سیستم سرمایشی شده است؛ برخی از قسمت‌ها هم نیاز به بهسازی داشت؛ از جمله وضوخانه‌ها و حمام‌های آقایان و خانم‌ها که باتوجه‌به نیاز روبه‌رشدی که وجود دارد در سال‌های آینده تغییراتی خواهد داشت.

 محمودنژاد با بیان اینکه در قسمت جلوی موکب فضاهای درمانی برای آقایان و بانوان پیش‌بینی شده و فضای مستقلی برای داروخانه در نظر گرفته شده است، افزود: همچنین بخش‌های رسانه و مراسمات نیز فضایی در جلوی موکب خواهند داشت و فضایی هم برای امور خدماتی زائر پیش‌بینی شده است.

 وی ادامه داد: تلفن‌هایی با خط آزاد در اختیار زائران است که می‌توانند به‌صورت رایگان با هر جای ایران و عراق تماس بگیرند؛ در مجموع ۲۲ خدمت در ۴ حوزه تعریف شده که هر کدام از این خدمات ضروری است و متناسب با نیاز زائر و محل استقرار موکب پیش‌بینی شده است.

 مدیر موکب حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به ارائه اینترنت رایگان در موکب حرم مطهر بانوی کرامت گفت: امسال رواق نوجوان هم برای ارائه خدمت مطلوب‌تر به این قشر راه‌اندازی شده است.

 در ادامه مسئولان موکب از جمله صادق سیاهلویی مدیر گروه خادمان پیشرو، موسی کاظمی مدیر آشپزخانه، کریم‌خانی مسئول پشتیبانی مالی، محمد اسداللهی مسئول تأسیسات، موسویان مسئول رسانه، خانم مؤذن مسئول خدمات فرهنگی خواهران، خانم ناظری مسئول خدمات خواهران، بهرامی مدیر هلال‌احمر قم، سعید سیاهلویی مسئول ارتباطات و فناوری اطلاعات، سعید اسدی مسئول خدمات رفاهی، مهدی عباسیان دبیر موکب، اشعری مسئول حراست، حجت‌الاسلام حکیمی سخنران و قاری و حسن اسداللهی مداح و مسئول مراسم موکب به ارائه وظایف و برنامه‌های خود پرداختند.