به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در جلسه اخلاق مدیران آستان مقدس بانوی کرامت که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد اظهار کرد: زیارت از دوبال محبت و برائت تشکیل شده است و همانطور که با زیارت محبت خود به اهل بیت(ع) را ابراز می کنیم باید برائت ما از دشمنان اهل بیت هم در رفتار و گفتار ما نمود پیدا کند.

وی با بیان اینکه برخی از دشمنی‌های ما به خاطر دشمنی افراد با خدا و اهل بیت(ع) است، گفت: در صدر اسلام هم برخی از افراد به خاطر خدا در مقابل نزدیکان خود می ایستادند و جنگ می کردند که کار بسیار سختی است بنابراین ما هم باید از دشمن خدا و اهل بیت(ع) برائت بجوییم حتی اگر از دوستان و خویشاوندان ما باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قم تصریح کرد: همانطور که محبت به اهل بیت(ع) باید در رفتار ما نمود داشته باشد دشمنی و برائت از دشمنان اهل بیت(ع) هم باید در رفتار ما نمود داشته باشد بنابراین بنای اصلی ما در حرم دوستی با دوستان اهل بیت(ع) و دشمنی با دشمنان اهل بیت باید باشد.

وی با بیان اینکه در حرم باید طرح و برنامه ها، ساخت و سازها، سخنرانی ها و خدماتی که ارائه می شود همه در راستای محبت به اهل بیت(ع) و دوستانشان باشد، گفت: کسانی که در حرم کار می کنند خادم هستند و برای خدمت به اهل بیت(ع) و دوستدارانشان به اینجا آمدند و هر کاری می‌کنند با این نگاه است که خادم حضرت هستند.

سعیدی افزود: اینکه برای ورود به حرم اذن دخول می گیریم و کفش های خود را بیرون می آوریم به خاطر این است که حرم همه اهل بیت(ع) و حرم حضرت معصومه سلام الله علیها از بیوت نبی(ص) است و باید با احترام وارد شد و حضور پیدا کرد.

وی با بیان اینکه امام فرمودند خاک قم مقدس است و اهل قم از ما و ما از اهل قم هستیم، افزود: برای کار در حرم مطهر تخصص به تنهایی ملاک نیست بلکه تعهد مهمترین ملاک است و به همین خاطر است که برای ساخت حرم و مسجد استفاده از معمار و بنای کافر جایز نیست.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه برای طرح و برنامه های حرم مطهر نباید به داشته های خودمان اکتفا کنیم، گفت: باید از متخصصان متعهد مشورت گرفته شود و نسبت به طهارت این مکان با احتیاط عمل کنیم و خود را خادم حضرت بدانیم تا به بهترین شکل محبت خود را ابراز کنیم.