به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله احمد عابدی پیش از ظهر امروز در مراسم دیدار اعضای پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) که در سالن محراب انجام شد، با تاکید بر اینکه حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها برکات بسیاری را برای شهر قم به دنبال داشته‌اند، عنوان کرد: پیروان مذاهب مختلف از جمله اهل سنت به ایشان عنایتی خاص دارند.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به برخی از فعالیت‌های پژوهشی پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) اضافه کرد: در این پژوهشکده در بخش نخست به دنبال تک‌‌نگاری‌ها هستیم و برخی از محورها و موضوع‌های خاص را در این قالب پیگیری می‌کنیم.

وی از برگزاری کنگره حضرت آمنه(س) یاد کرد و افزود: این کنگره یکی از دستاوردهای مهم آستان مقدس می‌شود چرا که حضرت آمنه سلام‌الله علیها در میان علمای اهل سنت جایگاه خاصی دارند و در این صورت نیز خباثت وهابی‌ها و ظلم‌های این گروه به شخصیت‌هایی همانند حضرت آمنه سلام‌الله علیها نشان داده می‌‌شود.

آیت الله عابدی با بیان اینکه تفسیر علی بن ابراهیم قمی در حال به پایان رسیده است، تصریح کرد: یک نسخه دو جلدی خطی بسیار نفیس از این تفسیر که کتابت آن به قرن ششم اختصاص دارد مورد بررسی قرار گرفته که نزدیک به ۱۳ جلد پاورقی و‌ توضیحات به آن اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه در مورد المیزان علامه طباطبایی نیز کارهای پژوهشی مطلوبی دنبال شده است، عنوان کرد: مرحله استخراج منابع به پایان رسیده و شیوه‌نامه‌ای برای یکدست کردن این کتاب در دستور کار قرار گرفته است.(p1)