به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد شب گذشته در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی که در مسجد اعظم حرم کریمه اهل بیت (س)  برگزار شد، با اشاره به اینکه عمر انسان از ارزش بالایی برخوردار است، اظهار داشت:  از دست رفتن عمر قابل قابل جبران نیست، از این رو نباید با کارهای بیهوده آن را تلف کرد.

وی  با بیان اینکه مردم عمر خود را به چند گونه مصرف می کنند، افزود: عده ای با رسیدن مرگ از خداوند می خواهند آنان را به دنیا باز گرداند و فرصت جبران داشته باشند اما غافل از اینکه راه بازگشت و جبرانی ندارند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: عده ای دیگر با پایان رسیدن عمر خود حسرت می خورند، اما باید بدانند که با حسرت خوردن و پشیمان شدن فایده ای در دنیای آخرت نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه باید از دوران جوانی به خوبی استفاده کرد، تصریح کرد: انسان باید عمر خود را به خصوص در دوران جوانی غنیمت بشمارد چرا که انسان می تواند در دوره جوانی بیشترین فعالیت ها را داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد ابراز کرد: فردی که عمل صالح داشته باشد، از رسیدن به لقاء الهی استقبال می‌کند از این رو آیت‌الله حائری شیرازی بزرگترین جشن را جشن مرگ می‌دانست.

وی با بیان اینکه آیت‌الله حائری شیرازی رسالت خود را انتقال آموخته‌های خودش به مردم می‌دانست خاطرنشان کرد: آیت‌الله حائری شیرازی به صورت گسترده برای تبلیغ دین به نقاط مختلف ایران سفر می‌کرد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه آیت الله حائری شیرازی تا آخرین لحظه برای تبلیغ اسلام تلاش می‌کرد، بیان کرد: آیت الله حائری شیرازی تا آخرین لحظه برای تبلیغ اسلام تلاش می‌کرد و بارها در طول دوران دفاع مقدس به جبهه‌ها رفت و برای رزمندگان سخنرانی کرد.