به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم خراسانی عصر امروز در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها با اشاره به این حدیث حضرت رسول(ص) که می فرمایند« لا يَزالُ النّاسُ بِخَيرٍ ما اَمـَروا بِالمَعروفِ وَ نَهَوا عَنِ المُنـكَرِ وَ تَعاوَنوا عَلَى البِرِّ وَ التَّقوى فَاِذا لَم يَفعَلوا ذلِكَ نُزِعَت مِنهُمُ البَرَكاتُ وَ سُلِّطَ بَعضُهُم عَلى بَعضٍ وَ لَم يَكُن لَهُم ناصِرٌ فِى الرضِ وَ لا فِى السَّماءِ؛ گفت: حضرت رسول(ص) در این حدیث  می فرمایند تا زمانى كه مردم، امر به معروف و نهى از منكر نمايند و در كارهاى نيك و تقوا به يارى يكديگر بشتابند، در خير و سعادت خواهند بود، اما اگر چنين نكنند، بركت ها از آنان گرفته شود و گروهى بر گروه ديگر سلطه پيدا كنند. نه در زمين ياورى دارند و نه در آسمان.

وی افزود: این حدیث نشان دهنده اهمیت امر به معروف و نهی از منکر درجامعه اسلامی بوده و نشان می دهد که یکی از راه های بندگی خداوند انجام فریضه امربه معروف و نهی از منکر است.

استاد حوزه علمیه خواهران در اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: اگر این فریضه در جامعه اسلامی تعطیل شود گناه اعم از گناهان صغیره و کبیره در جامعه فراگیر خواهد شد به همین دلیل انجام این فریضه نیز مانند نماز و روزه مؤمن را در مسیر بندگی خدا قرار می دهد.

وی علت افزایش بی حجابی و بدحجابی و همچنین تارک الصلات بودن را در جامعه امروز از پیامدهای تعطیلی فریضه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد.

استاد حوزه علمیه خواهران خاطر نشان کرد: در جامعه امروز عده ای به بهانه حقوق شهروندی و آزادی، به صورت آشکار انواع گناهان را مرتکب می شوند که باید دقت کرد گناه خط قرمز جامعه اسلامی است و مقابله با منکر مهم ترین رسالت مردم و حاکمان اسلامی است بنابراین با منکر باید برخورد کرد و برخورد با منکر تقابلی با فلسفه آزادی بشر و مبحث حقوق شهروندی ندارد.

خانم خراسانی با تأکید براینکه در جامعه اسلامی به امری گناه اطلاق می شود که خلاف فرامین الهی و نقض حقوق مردم باشد، گفت: فردی که گناهان مانند بی حجابی، بدحجابی، سرقت، مشروب خوری و امور لهو و لعب را مرتبک می شود در حقیقت حقوق دیگران را نقض کرده و جامعه را در مسیر خطر سقوط و تباهی قرار می دهد بنابراین گناه و منکر نقض آزادی های انسان است.

وی یادآور شد: انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر بخشی از حقوق مسلمانان است و دولت و حکومت اسلامی باید زمینه انجام و احقاق این حق را در جامعه فراهم کند.