استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه نماز معراج مؤمن و راه میانبر رسیدن به قرب الی الله است، گفت: تنها وسیله ای که می توان با آن بیمارها و رذایل اخلاقی نهفته روح را درمان کرد، نماز است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام و المسلمین محمدی روز گذشته در آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه عمل به دین ساده است و نیاز به فقیه شدن و فهم عمیق در دین ندارد، گفت: در آیه ۷۸ سوره حج بر این موضوع تأکید شده و خداوند در این آیه می فرماید« ما جَعَلَ عَلَيْکُمْ فِي الدِّينِ مِنْ حَرَجٍ » برای شما در دین هیچ سخت و مشقت طاقت فرسایی قرار ندادیم.

وی دینداری را برای مؤمنان بسیار آسان توصیف کرد و افزود: اگر در طول تاریخ و در جامعه امروز شاهد هستیم که افراد بیان می کنند دینداری سخت است و یا عده ای از افراد در دینداری به سختی و مشتقت دچار شده اند علت آن وسواس فکری و عملی خود این افراد است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه خداوند به نیت خیر انسان پاداش داده و طهارت را با عبادت برابر می داند، تصریح کرد: چنین دینی، دین سختگیری برای مؤمنان نیست بلکه این مؤمنان هستند که دین و دینداری را برای خود دشوار می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی ادامه داد: در مسیر بندگی خداوند برای انسان های راه های میانبری قرار داده شده که مسیر قرب الی الله را به سرعت طی می کنند که یکی از این میانبرها نماز است.

وی افزود: برخلاف تصور همگان که نماز را یکی از عبادت هایی می دانند که انجام آن در زندگی سخت و دست پاگیر است باید دقت کرد که نماز معراج مؤمن است و اگر کسی بخواهد رذایل اخلاقی و زشتی هایی را که در باطن او پنهان است و حتی خود از آن مطلع نیست را درمان کند تنها با نماز است که می تواند این زشتی ها را درمان کند.

استاد حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: برطرف کردن رذایل اخلاقی و بیماری های روحی بدون نماز مسیر بس طولانی است و چه بسا اگر کسی عمر حضرت نوح(ع) را داشته باشد ولی نماز نخواند، نخواهد توانست راه حلی برای درمان راذیل اخلاقی وجود خود پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی نماز را نردبان رسیدن به قرب الی الله عنوان کرد، یادآور شد: خداوند در قرآن کریم می فرماید«انَّ الصَّلاةَ تَنْهَى‏ عَنِ الْفَحْشَآءِ وَالْمُنکَرِ وَلَذِکْرُ اللَّهِ أَکْبَرُ وَاللَّهُ یَعْلَمُ مَا تَصْنَعُونَ» یعنی نماز از فحشا و منکر باز می دارد و یاد خدا بزرگتر است؛ بنابراین اگر انسان با اخلاص و توجه نماز بخواند این نماز خواهد توانست تمام زشتی ها و پیلدی های وجود او را درمان کرده و او را از زشتی و پلیدی ها منع کند بر این اساس مسیر بندگی خداوند بسیار ساده و آسان است