به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم مجیدی، ظهر امروز در شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها اسلام را دین آراستگی و زیبای ظاهر و باطن عنوان کرد، گفت: همانطور که اسلام به طهارت باطن اهمیت داده و احکام شرعی در راستای طهارت باطن وضع شده است به همان اندازه به زیبایی ظاهر نیز اهمیت داده و احادیث فراوانی در زمینه آراستگی ظاهر به ویژه برای مردان ذکر شده است.

وی کوتاه کردن مو، سرمه کشیدن چشم، خضاب کردن مو و صورت و معطر کردن بدن و لباس را از مهم‌ترین دستوارت اسلام برای مسلمانان عنوان کرد، افزود: امام کاظم علیه السلام می‌فرمایند «روز جمعه خود را با بهترین عطرها خوشبو کنید» و البته امام صادق علیه السلام در روایت دیگری می‌فرمایند «عطر مردان پر بو و کمرنگ و عطر زنان پررنگ و کم بو باشد تا توجه افراد بیماردل و نامحرم را جلب نکند».

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: امام رضا علیه السلام در یک حدیث نورانی می‌فرمایند «خضاب کردن و خودآرایی مردان مایه افزایش عفت و پاک‌دامنی زنان است زیرا عده‌ای از زنان پاک‌دامنی خود را در اثر ناآراستگی همسران خود رها کردند».

مجیدی حریم خانه و خلوت خانه را محل خودآرایی همسران برای یکدیگر عنوان کرد، گفت: زن‌وشوهری که مقید به احکام دین هستند به‌ویژه زنان در محیط تنها خود را برای همسرانشان آراسته کرده و زیور و آراستگی خود را برای نامحرمان آشکار نمی‌کنند.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها ادامه داد: خودآرایی برای جلب نظر و رضایت خاطر همسر است و اگر در بیرون از حریم خانه انجام شود نه‌تنها با جذب نامحرم امنیت اجتماعی زنان را کاهش می‌دهد بلکه زمینه افزایش گناه و فساد اخلاقی در جامعه را فراهم می‌کند.

وی به حدیثی از امام باقر علیه السلام و امام صادق علیه السلام در زمینه آراستگی زن در حریم خانه برای همسر اشاره کرد، افزود: امام باقر علیه السلام می‌فرمایند «سزاوار نیست زنان آراستن خود را برای همسرانشان تعطیل کنند، هرچند به آویختن گردنبندی باشد».

استاد حوزه علمیه خواهران یادآور شد: همچنین امام صادق علیه السلام می‌فرمایند«پوشیدن خلخال برای زنان و دختران کوچک چنانچه صدا نداشته باشد، اشکال ندارد در غیر این صورت استفاده از آن ناروا است».(p3)