به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام خانم قاسمی پیش از ظهر امروز در رواق حضرت خدیجه (س) حرم مطهر درباره شاهدان اعمال در دنیا و آخرت با اشاره به آیه یوم یقول الاشاهد گفت: خدا احتیاج به شاهد اعمال ندارد و گرفتن شاهد برای اعمال انسان تمام شدن حجت و نقش تربیتی آن می باشد.
قاسمی تصریح کرد: خدای متعال اولین شاهد بر اعمال ما می‌باشد، همچنین انبیا و امامان و ملائکه نیز بر اعمال ما نظارت دارند.
وی افزود: در آیه ۲۱ سوره ق بیان شده است که انسان‌ها وقتی وارد صحرای محشر می‌شوند، دو فرشته وجود دارد؛ که یکی انسان را به‌طرف محشر هدایت می‌کند و دیگری به اعمال انسان شهادت می‌دهد.
وی با اشاره به سخنان حضرت علی (ع) در خطبه اول نهج‌البلاغه گفت؛ ملائکه‌ای هستند که دائم السجودند و بعضی از آن‌ها دائم الرکوع، بنابراین خدا به نماز ما احتیاج ندارد.
وی افزود: ملائکه‌ای هستند که مأمورند تعداد نفس‌های ما را بشمارند و ثبت و ضبط کنند. آیا در مورد اعمال ما حساب‌وکتاب نمی‌شود؟
قاسمی گفت: زمین از دیگر شاهدان بر اعمال است که تمام اعمال ما را ثبت می‌کند. زمان، یکی دیگر از شاهدان بر اعمال هست که حضرت علی (ع) در این راستا فرموده‌اند: هیچ روزی نیست که بر انسان‌ها مرور می‌کند و می‌گوید من روز جدیدی هستم، شاهد کارهای انسان.
کارشناس معارفی بانوان ابراز داشت: در طی شبانه‌روز، اعمال ما به‌صورت بسته‌ای درمی‌آید که اگر این بسته در راه بندگی و طاعت خداوند باشد، در آخرت وقتی باز شود موجب خوشحالی‌مان می‌شود و اگر این بسته با اعمالی چون غیبت، سخن‌چینی همراه باشد وقتی در آخرت باز شود موجب پشیمانی و حسرت خواهد شد.
وی با اشاره به در پیش رو بودن سالروز وفات امام‌زاده موسی بن مبرقع گفت: ایشان از فرزندان امام جواد علیه السلام است که بعد از شهادت برادرش امام هادی علیه السلام، در سن ۴۰ سالگی به قم مشرف شدند، سپس مدتی در کاشان زندگی کردند. وقتی مردم قم متوجه شدند امامزاده موسی بن مبرقع فرزند امام جواد است با بزرگان قم از طایفه اشعریون عازم کاشان شدند و ابشان را با احترام به قم دعوت کردند.
قاسمی گفت: فرزندان زیادی از ایشان به‌جای مانده، ازجمله سادات برقعی، تقوی، نقوی، رضوی از نسل امام‌زاده موسی بن مبرقع می‌باشند.