به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، سید مرتضی سقائیان‌نژاد امشب در مراسم رونمایی از طرح المان شهید آیت‌الله سید محمدرضا سعیدی که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، از فعالیت‌های شهرداری قم در ستاد کنگره بزرگداشت یاد و خاطره شهدای روحانی استان قم یاد و اظهار کرد: شهرداری قم در این کنگره حضور یافته تا بتواند نماد شهید و انقلاب را به‌عنوان راهنمای جامعه معرفی کند.

وی بابیان اینکه خلقت انسان برای ارتقا جایگاه اوست، اضافه کرد: شهدا همانند ستاره‌های آسمان برای نسل‌های آینده و جدید راهگشا هستند، امیدواریم بتوانیم با استفاده از راهنمایی‌های بزرگان دینی حرکت‌های موردنظر را به شیوه مطلوب دنبال کنیم.

شهردار قم با اشاره به اینکه شهید آیت‌الله سعیدی و آیت‌الله غفاری به‌عنوان الگوهایی در میان شهدای انقلاب می‌درخشیدند، گفت: اسامی آن‌ها تداعی‌کننده فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است و اکنون نیز کشور با الگوبرداری از این افراد توانسته به پایداری و استقامت لازم برسد.

وی ایجاد المان شهید سعیدی را گامی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و خاطرنشان کرد: شهید آیت‌الله سعیدی اسطوره شهدای انقلاب است که امیدواریم المان و نماد این شخصیت نیز بتواند برای نسل‌های جدید و آینده یادآور رشادت‌های مجاهدان باشد.(p2)