به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حسین فراهانی ظهر امروز در دیدار اعضای هیئت‌مدیره مؤسسه فرهنگی و اقتصادی زائر کریمه با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) که در سالن محراب انجام شد، با اشاره به اینکه سال گذشته چاپ ۱۳۱ عنوان کتاب را توسط مؤسسه فرهنگی و اقتصادی زائر کریمه انجام داده‌ایم، اظهار کرد: ۸۵۰ هزار جلد کتاب در سال گذشته در واحدهای فروش موسسه عرضه‌شده که این آمار نسبت به سال ۹۴ بیش از ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی از قرآن کریم، مفاتیح‌الجنان، صحیفه فاطمیه و حلیه‌المتقین به‌عنوان چهار کتاب پرفروش مؤسسه نام برد و اضافه کرد: آمار سفارش‌های آستان مقدس نزدیک به یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار شماره شامل چاپ قبوض، بروشور و غیره بوده است.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی و اقتصادی زائر کریمه به احداث ۸۵۰ هکتار باغ‌های مختلف در سال گذشته اشاره کرد و گفت: ۱۲ جلسه در حوزه باغبانی با حضور کارشناسان برگزارشده است که با این جلسات توانسته اقدامات خود را به‌صورت کارشناسی شده دنبال کنیم.

وی بابیان اینکه برای حفظ محصولات از آفات روش‌های مختلفی غیر از روش‌های شیمیایی در دستور کار قرارگرفته است، عنوان کرد: باغ های پسته سال گذشته ۸۳۵ تن پسته تولید داشتند و باغ‌های انار و زیتون نیز اجاره داده‌شده اند.

فراهانی از تولید چهار هزار و ۵۰۰ کیلوگرم گل محمدی و گیاهان داروئی در سال گذشته یادکرد و افزود: امسال تولید گیاهان دارویی افزایش قابل‌توجهی داشته است، تولید ۱۶۰ تن انگور یاقوتی در ۳۰ هکتار، ۸۶۷ تن جو در ۱۴۰ هکتار، ۶۵۸ تن کلزا در ۲۱۷ هکتار، هزار و ۲۴۹ تن گندم در ۲۵۱ هکتار و ذرت علوفه ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن در ۲۲۵ هکتار نیز از دیگر دستاوردهای مؤسسه فرهنگی و اقتصادی زائر کریمه است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون کمیته‌های فنی آب‌وخاک ۳۰ جلسه و شیلات و دام نیز ۱۵ جلسه را برگزار کرده‌اند، گفت: در مؤسسه فرهنگی و اقتصادی زائر کریمه تلاش شده است تا بتوانیم هزینه‌ها را کاهش و درآمدها را افزایش دهیم و در این راستا به افزایش بهره‌وری از ظرفیت‌های مختلف ازجمله زمین‌های زراعتی نیز توجه داشته‌ایم.

فراهانی از نقش مؤسسه فرهنگی و اقتصادی زائر کریمه در مجتمع‌های مختلف ازجمله «ابریشم»، «امید» و «آزادگان» یادکرد و ادامه داد: امیدواریم در حوزه عمرانی نیز با تلاش‌های مستمر بتوانیم یک ارزش‌افزوده و درآمدزایی پایدار را برای آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها رقم بزنیم.(p2)