به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم باقی روز گذشته در رواق حضرت خدیجه حرم مطهر با اشاره به راهکارهای رسیدن به خوشبختی گفت: خوشبختی در زندگی نتیجه و بازخورد رفتار انسان‌ها است.

وی خود اصلاح گری را مقدمه رسیدن به خوشبختی عنوان کرد، افزود: یکی از مسیرهای خوشبختی این است که ابتدا از خود شروع کرده و رفتار خود را اصلاح کنیم زیرا شیطان همواره در کمین انسان‌ها است.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: حفظ کانون گرم خانواده با مدیریت صحیح زن در خانه ارتباط مستقیم دارد و یکی از مشکلات مادران در خانه مبحث مدیریت خانواده و ارتباط صحیح اعضای خانواده با یکدیگراست.

باقی ادامه داد: اگر دیدیم فرزندان در خانواده به بی‌راهه می‌روند باید به رفتار خود نظر کنیم و ببینیم مرتکب چه اشتباهی در رفتارمان شده‌ایم که زمینه را برای انحراف فرزندانمان فراهم کرده است؛ زیرا یکی از مشکلات عمده خانواده‌ها این است که اعضای آن در ظاهر باهم زندگی می‌کنند ولی درواقع جدا و دور از یکدیگرند.

وی افزود: خداوند به رسول اکرم(ص) می‌فرمایند «با مردم با مهربانی رفتار کن تا از اطرافت پراکنده نشوند» مهربانی مادر با خانواده نیز چنین پیامدی دارد البته باید با  مدیریت صحیح و تسلط کافی بر فرزندان همراه باشد؛ زیرا در زندگی امروزی ابزار پیشرفته رسانه‌ای مانند ماهواره و موبایل و اینترنت واردشده و اگر فرهنگ استفاده صحیح از چنین ابزاری راندانیم زمینه انحراف خود و فرزندانمان را فراهم کرده‌ایم.

استاد حوزه علمیه خواهران خاطرنشان کرد: به‌عنوان‌مثال میانگین استفاده کشورهای اروپایی از موبایل دو الی سه ساعت است و افراد جامعه تا سن ۱۸ سالگی مجاز به استفاده از موبایل نمی‌باشند اما متأسفانه در کشور ایران آمارها نشان داده حداقل استفاده از موبایل حدود هشت ساعت است.

سخنران معارفی حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها افزود: اگر چشم و نگاه انسان در رسانه‌های جمعی مانند موبایل و ماهواره و اینترنت به گناه آلوده شود فعل و کار حرام انجام داده و این امر موجب تلخی زندگی خانوادگی می‌شود و تنها عکس‌العمل درست در برابر چنین افرادی این است با آنها همراهی نکنیم تا از کار خویش پشیمان شوند.

وی با اشاره به داستان حضرت موسی در مورد پندهایی که شیطان به حضرت فرمودند، گفت: شیطان نزد حضرت موسی آمد و گفت می‌خواهم هزار و سه پند به تو بدهم در همین زمان جبرائیل نازل شد و به حضرت فرمود به شیطان بگو سه پند کافی است پند اول اینکه اگر چیزی را از خاطرت گذراندی که درراه خیر صرف کنی تعجیل کن در غیر این صورت  شیطان تو را از انجام آن کار خیر  پشیمان می‌کند، دوم با زن نامحرم در مکان خلوت هم‌نشین نشو در این صورت شیطان شمارا به گناه و زنا وا می‌دارد، سوم اینکه هرگاه غضب بر تو مستولی شد تغییر حالت بده و اگر این کار را انجام ندهید شیطان بر شما چیره می‌شود.

لازم به ذکر است، محفل معارفی رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها با قرائت دعای فرج خاتمه یافت.