به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم قاسمی پیش از ظهر امروز در رواق حضرت خدیجه(س) حرم مطهر با اشاره به آیه ۵۱ سوره مؤمن «روزی که شاهدان به پا می‌خیزند و شهادت می‌دهند» گفت: اولین شاهد  اعمال انسان طبق آیه ۱۷ سوره حج که می‌فرماید«ان الله علی کل شهید» خداوند متعال است.

استاد حوزه علمیه خواهران دومین شاهد اعمال انسان را در روز قیامت پیامبران عنوان کرد، افزود: در آخرت هرکس با پیامبر عصر خود محشور می‌شود.

وی سومین گروه گواهان بر اعمال آدمی را ائمه معصوم (ع) عنوان کرد، گفت: از امام صادق علیه‌السلام روایت‌شده در هر دوره‌ای امامی هست که در آخرت شاهد اعمال آدمی است و در عصر آخرالزمان امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف شاهد بر اعمال انسان‌ها و به‌ویژه امت اسلامی هستند.

قاسمی ادامه داد: همچنین آیه ۲۱ سوره «ق» فرشتگان را ناظر اعمال انسان معرفی می‌کند.

وی دیگر شاهدان  اعمال انسان را مطابق آیات سوره زلزال، زمین دانست، گفت: ششمین شاهد اعمال آدمی زمان است یعنی همان روزها و ساعت‌هایی که انسان سپری کرده و امام علی علیه‌السلام دراین‌باره می‌فرمایند«هیچ روزی بر فرزند آدم نمی‌گذرد، که خود آن روز به انسان متذکر می‌شود، که من روز جدیدم و فردای قیامت بر تو شهادت می‌دهم».

استاد حوزه علمیه خواهران خاطرنشان کرد: هفتمین شاهد اعمال انسان وجدان او است که در صورت تکرار گناه وجدان انسان گرفتار غفلت می‌شود بنابراین باید از تکرار گناه و عادت به گناه به‌شدت پرهیز کرد و در آیه ۱۴ سوره اسرا به این موضوع اشاره‌شده و به انسان‌ها در این مورد تذکر داده‌شده  است.

وی افزود: هشتمین ناظر اعمال آدمی اعضا و جوارح او است و در قیامت اعمال انسان در مقابل او تجسم پیدا می‌کنند.

قاسمی ادامه داد:  قیامت را روز یوم الحسرت نامیده‌اند روزی که انسان آرزوی بازگشت به دنیا و جبران اعمالش را دارد.

سخنران حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها یادآور شد: در دنیا باید سعی کنیم با رفتارهایی که مورد رضایت خداوند است و با کمک به بندگان خدا برای خود عمل صالح جمع کنیم تا در قیامت در زمره خاسران نباشیم.