به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم قاسمی صبح امروز در رواق حضرت خدیجه(س) حرم مطهر ضمن تبریک میلاد حضرت زینب سلام‌الله علیها شکر خداوند را یکی از نعمات ارزشمند در زندگی انسان‌ها عنوان کرد، گفت: در آیات قرآن کریم بارها بر نعمت شکر و تشکر از خداوند متعال تأکید شده است.

وی با اشاره به معانی شکر افزود: شکر دو معنی لغوی و اصطلاحی داشته و شکر در معنای لغوی آن همان سپاسگزاری از نعمات الهی است.

استاد حوزه علمیه خواهران شکر در معنای اصطلاحی آن را نعمت‌هایی عنوان کرد که انسان از جانب خداوند و سایر مخلوقات دریافت می‌کند، گفت: شکر سه مرحله دارد شناخت نعمت، شناخت نعمت دهند و به کاربردن نعمت در راه خدا.

قاسمی تصریح کرد: شکر نعمت همان تفکر در آفرینش است که اگر خللی در نظم آن رخ دهد سبب اختلال در عالم هستی خواهد شد.

وی افزود: شکر نعمت دهنده، به این معنا است که هر نعمتی از هر کجا که به ما می‌رسد، چه بی‌واسطه و چه باواسطه منبع آن خداوند است.

استاد حوزه علمیه خواهران دیگر مرحله شکر را به کار بردن نعمت در راه نعمت دهنده عنوان کرد، افزود: شکر نعمت چشم این است که انسان با آن به آیات قرآن کریم و پدر و مادر خود نگاه کند.

قاسمی با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه‌السلام در این زمینه خاطرنشان کرد:  امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند«پایین‌ترین مرتبه شکر این است که ما نعمت را از جانب خداوند بدانیم و انسان‌های شاکر با نعمت‌های خدا هرگز معصیت نمی‌کنند.

وی خوب استفاده کردن از نعمت‌های خدا را وظیفه الهی دانست یادآور شد: انسان در برابر استفاده از نعمت‌ها در پیشگاه خداوند مسئول است.

استاد حوزه علمیه خواهران یادآور شد: حضرت زینب سلام‌الله علیها بهترین الگوی شکرگزاری در برابر نعمت‌های خداوند هستند.