به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم قاسمی روز گذشته در رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها حرم مطهر با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مراتب شکر شناخت نعمت‌ها و  نعمت‌دهنده است، تصریح کرد: بشر تمامی نعمات و پیشرفت‌های خود را به‌اذن خداوند به‌دست می‌آورد و اگر خداوند برای لحظه‌ای عنایت خود را از انسان دریغ کند، انسان تمامی هستی را از دست می‌دهد.

وی کسب معرفت نسبت به نعمت‌ها و کسب معرفت نسبت به ساحت پروردگار به‌عنوان برترین نعمت‌دهنده را از مهم‌ترین درس‌های سیره اهل‌بیت(ع) به ویژه حضرت زهرا سلام‌الله علیها برای امت اسلامی دانست و افزود: امام صادق علیه‌السلام در مورد شکرگزاری نعمت‌ها می‌فرمایند «حداقل شکر این است که ما نعمت را از جانب خداوند بدانیم».

قاسمی تصریح کرد: بعد از ایمان به خدا و شناخت حقوق اهل‌بیت(ع)، بهترین روش تشکر از خداوند حرکت در مسیر ولایت و یاری‌رساندن به قشر مستضعف جامعه است چراکه هیچ عبادتی در نزد خداوند محبوب‌تر از خدمت به خلق نیست.

این استاد حوزه علمیه خواهران یکی از راهکارهای شکر نعمت سلامتی را کمک به بیماران فقیر و نیازمند دانست و گفت: شکر توانایی و سلامتی در آیات قرآن کریم یاری‌رساندن به افراد ناتوان عنوان شده است.

قاسمی افزایش رزق و روزی را از برکات شکر نعمت‌ها دانست و عنوان کرد: همان‌طور که شکرگزاری انسان را به نعمت نزدیک می‌کند، کفران نیز نعمت را از انسان دور می‌کند.

وی با اشاره به سیره عملی حضرت زهرا سلام‌الله علیها در مورد شکرگزاری نعمت گفت: ایشان در تمامی مراحل زندگی شکرگزار بودند و حتی در زمانی که مقام امامت از امام علی علیه‌السلام غصب شد و پهلوی ایشان را شکستند، با حجاب کامل به‌گونه‌ای که حتی فردی قامت و سایه ایشان را نمی‌دیدند در مسجد حضور می‌یافتند و از پشت پرده اهل مدینه را ارشاد می‌کردند.

فاسمی ادامه داد: حضرت زهرا سلام‌الله علیها با وجود چنین شرایطی همچون گذشته شکرگزار به‌درگاه خداوند متعال خطبه خود را با فصیح‌ترین معانی و واژگان در حمد خداوند آغاز کرده و تمام معارفی دینی را در مقدمه خطبه یادآور شدند و حمد خداوند را با کامل‌ترین جملات تبیین کردند.

استاد حوزه علمیه خواهران با تأکید بر اینکه حضرت زهرا سلام‌الله علیها به‌دلیل حمایت شیعیان از امام علی علیه‌السلام  و فرزندانشان محبت خاصی نسبت به شیعیان داشته و همچنان برای آمرزش گناهان محبان خود دعا می‌کنند، گفت: این موضوع نشان از قدردانی حضرت زهرا سلام‌الله علیها از مؤمنان ولایت‌مدار و قدردانی از خداوند به‌علت داشتن چنین محبانی است؛ بنابراین شیعه نیز باید به حکم اطاعت در پیروی و تبعیت از اهل‌بیت(ع) برای جهانیان سرآمد و اسوه باشد.(p2)