به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، بی‌تردید یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین انقلاب‌های تاریخ، انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ است که در نیمه دوم قرن بیستم رخ داد.

اتفاقی بی‌نظیر که ساختار نظام استکبار جهانی را لرزاند و مفاهیم اصیل ناب اسلام محمدی را به جهانیان شناساند، انقلابی که به رهبری کاریزماتیک امام سید روح‌الله موسوی خمینی (ره)  و با همراهی مردم غیور، شریف و شهیدپرور جمهوری اسلامی ایران رقم خورد.

انقلابی که با اتکا به دین مبین اسلام و رهبری فداکار و باصلابت چون امام خمینی (ره) و مردمانی متحد که از هر سمت‌وسوی به قیام این رهبر فقید شتافتند رخ داد.

انقلابی بر مبنای وحدت و اندیشه ناب اسلامی که توانست محاسبات امپریالیسم را به چالش بکشد و البته به داخل ایران فقط محدود نشد و فراتر ازآن رفت و همچون موجی خروشان به سایر نقاط منطقه و جهان سرایت کرد. انقلابی از نوع اسلامی که نظیر آن را در هیچ انقلابی در تاریخ جهان نمی‌توان یافت.

معنویت و خداجویی، وحدت، استقامت، صلح‌طلبی، عدالت‌خواهی و مبارزه با استکبار جهانی توانست به جهانیان ثابت کند که این انقلاب سراسر برگرفته از راه پیامبر اکرم و ائمه اطهار علیهم‌السلام است، و همگان می‌دانند جوشش آن از شهر مقدس قم، که در نص روایات «عُشّ آل محمد» یعنی حرم اهل‌بیت خوانده‌شده سرچشمه گرفت. از مدرسه فیضیه قم مقدس و از جوار کریمه اهل‌بیت اطهار حضرت معصومه سلام‌الله علیها.

آری از دل حوزه علمیه بود که باوجود همه مخالفت‌ها و تحجرها و کج‌اندیشی‌ها اما ایدئولوژی نقلاب اسلامی ایران به بهترین نحو شکل گرفت و پس از پیروزی، الگویی برای کشورهای دیگر شد. مثلاً اگر  لبنان، آوردگاه مبارزه با اهریمن صهیونیستی غاصب شد و حزب‌الله این‌گونه باصلابت به نبرد با استکبار رفت با الهام گرفتن از این انقلاب و روحیات و معنویات انقلاب اسلامی ایران بود که توانستند آن ناجوانمردان را از سرزمین خود بیرون راندند. و فلسطین اشغالی که تعالیم امام خمینی به آنجا نیز سرایت کرده و باعث شد که مردم با توجه به معنویات این انقلاب روحی تازه در پیکار با رژیم غاصب صهیونیستی بگیرند. و از عراق و سوریه تا یمن و بحرین و… مردم خود را باور کرده به پا خیزند.

از معنویات این انقلاب می‌توان به افزایش روحیه مسلمانان در جای‌جای جهان نگریست. اسلام و مسلمانان در این دوره جان تازه‌ای گرفتند، اسلامی که پویایی خود را در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و… به جهانیان نشان داد.

پویایی و قدرت تبیین اسلام ناب محمدی نظریات سیاسی و اجتماعی غرب را در هم کوبید و آن‌ها را به چالش کشید. حتی مسلمانان توانستند آن جایگاه مطلوب خود را دراین‌بین پیدا کنند. و به دنبال زدودن رنگ و غبار استکبار و عدالت‌خواهی و پی‌ریزی اندیشه ناب اسلامی در ساختار اجتماعی و سیاسی روز دنیا روند.

از معنویات پربرکت انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ می‌توان به انسجام و وحدت مسلمانان در دنیا نگریست، که توانست هیمنه استکبار جهانی را به چالش بکشاند و این پیروزی ثمربخش را می‌توان ثمره جان‌فشانی‌های رهبری فداکار  و شهیدان این انقلاب بزرگ و همت و غیرت مردم شهیدپرور جمهوری اسلامی ایران دانست. انقلابی که اسلام را به آغوش دوباره جهانیان بازگرداند در آن هنگامه‌ای که استکبار جهانی سعی در به فراموشی سپردن دین و اندیشه‌های دینی در اذهان جهانیان داشت.

و اینک در سالروز پیروزی شکوهمند این انقلاب خاص، حضور مردم درصحنه است که با تجدید پیمان با رهبر و با انقلاب و با تشدید اتحاد خود، روحی دوباره در کالبد این نظام مقتدر دمیده تا باقدرتی بیش‌ازپیش در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی جهان حاضر شود.

و امروز مردم با صلابتی غیرقابل وصف به دنیا نشان دادند که هرچند از مشکلات داخلی گله‌مند هستند و هرچند از زخم‌هایی که بر پیکر سیستم اداری و اقتصادی مملکت وارد آمده درد دارند که اگر نبود این زخم‌ها مگس‌ها روی آن نمی‌نشستند! اما برای اصل نظام همیشه همچون گذشته پای‌کار هستند و تا ابد پاسدار خون شهدای این انقلاب خواهند ماند. و امیدوارانه درصحنه حاضر می‌شوند به امید روزی که پرچم این انقلاب پرشکوه و بابرکت دست صاحب آن صاحب العصر و الزمان عج برسد.