به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم مظفری عصر یکشنبه در شبستان نجمه خاتون بابیان اینکه محبت اساس روابط زناشویی در این اسلام است و اسلام عشق و محبت را مهم‌ترین رکن زندگی زناشویی می‌داند، گفت: اسلام روابط زن و مرد را بر محور ویژگی‌های ذاتی آن‌ها تنظیم کرده به همین دلیل خانواده اسلامی کامل‌ترین خانواده در عرصه جهانی است.

وی افزود: در سایر ادیان و مذاهب روابط زن و مرد یک‌طرفه بوده و یا زن برده است و یا بالعکس مرد مستخدم زن درحالی‌که اسلام نه زن را برده مرد دانسته و نه مرد را مستخدم زن می‌داند بلکه برای مرد در خانه ولایت قائل بوده و زن را مدیر داخلی امور خانه می‌داند.

استاد حوزه علمیه خواهران خاطرنشان کرد: منظور از قوامیت زن به مرد این نیست که مرد مالک زن است بلکه منظور این است که در خانه باید زن در همه ابعاد بتواند به همسر خود تکیه کند و این موضوع در امر محبت نیز جلوه‌گر است.

مظفری تصریح کرد: متأسفانه در نظام‌های غربی و در خانواده‌های غربی هیچ قوامیتی وجود ندارد و اشتراک زن و مرد در همه امور موجب شده که زن مجبور به کار برای تأمین معاش فرزندان در بیرون از خانه شود و همین موضوع زمینه تربیت در جوامع غربی را از بین برده است.

وی افزود: البته در جوامع غربی حتی نسبت به مرد رویکرد خوبی وجود ندارد و مرد را مستخدم خانه می‌دانند و این دو نگرش غلط به زن و مرد، کانون خانواده را در غرب نابود کرده است.

استاد حوزه علمیه خواهران بابیان اینکه از بین رفتن ولایت در خانواده‌های غربی موجب شده که زن و مرد به‌صورت افسارگسیخته به‌سوی فساد اخلاقی حرکت کنند، افزود: تأمین نیازهای زن و مرد در محیطی به‌جز خانه موجب ولادت تعداد زیادی از فرزندان بدون والد و یا تک والد شده است.

مظفری با اشاره به دیدگاه‌های اهل‌بیت علیه‌السلام در مورد روابط زن و مرد در زندگی زناشویی گفت: حضرت رسول در مورد احترام و محبت زن به همسرش می‌فرمایند «اگر می‌خواستم به کسی دستور دهم که برای دیگری سجده کند، به بانو می‌گفتم که برای شوهرش سجده کند».

وی افزود: همچنین حضرت رسول در مورد محدوده محبت زن به مرد و برخورد خوب زن نسبت به همسرش می‌فرمایند «برای زن روا نیست که خشمگینانه به همسر خود بنگرد».

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به روایت دیگری از حضرت رسول تصریح کرد: حضرت رسول (ص) در یک روایت نورانی می‌فرمایند «هر زنی که هفت روز به همسرش خدمت کند خدا هفت در آتش دوزخ را به روی او می‌بندد و درهای هشتگانه بهشت را به روی او می‌گشاید که هریک را که خواست انتخاب کند».

مظفری با اشاره به روایتی از حضرت رسول اکرم جایگاه کار زن در خانه را تبیین کرد، یادآور شد: روزی‌ ام سلمه از پیامبر صلی‌الله علیه وآله پرسیدند ارزش خدمت زن به شوهرش چیست که حضرت رسول صلی‌الله علیه وآله در پاسخ فرمودند «هیچ زنی از خانه همسرش چیزی را جابجا نمی‌کند، مگر اینکه خدا به وی نظر رحمت کند و عذابش نخواهد کرد».(p2)