به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های امروز (۴ اسفند) شهر مقدس قم که در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها برگزار شد، بر لزوم بازخوانی ابعاد مختلف انقلاب اسلامی تأکید کرد و اظهارداشت: این بازخوانی می‌بایست در مسیر شناخت حقیقت و خدمات،  ضرورت آسیب‌شناسی انقلاب در این مقطع حساس  و تعیین اولویت‌های جبهه‌ مؤمن و انقلابی و مدیران ارشد نظام مورد توجه جدّی قرار بگیرد.

امام‌جمعه قم افزود: باگذشت قریب به ۴ دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی هنوز ابعاد و عظمت انقلاب اسلامی برای بسیاری از افراد تبیین نشده است و بسیاری از افراد نمی‌دانند که این انقلاب از جنس انقلاب انبیاء و انقلابی مردم پایه و ولایت‌محور است؛ جوانان متفکر باید ابعاد انقلاب را برای اقشار مختلف جامعه بیان کنند.

آیت‌الله سعیدی ادامه داد: از منظر رهبر انقلاب، نکته محوری کارکرد انقلاب تبدیل نظام طاغوت به نظام مردم‌سالار است؛ در نظام طاغوت سالار در همه ساحت‌ها و روابط دولت و ملت بی‌عدالتی حاکم بود و اشرافیت، فساد و غارت‌ ثروت‌های ملی برای طاغوت سیستمی شده بود که نتیجه آن ذلت و احتیاج به بیگانگان بود اما امام خمینی (ره) ملت ایران را از بردگی طاغوت آزاد کرد و استقلال، آزادی، امنیت و عزت را در کشور حاکم کرد.

وی بابیان اینکه در برخی موارد بی‌کفایتی و سستی مدیران موجب بی‌عدالتی در کشور شده است خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بارها بی‌کفایتی مدیران کشور را تحمل کردند و به دلیل کم‌کاری مدیران از مردم عذرخواهی کردند؛ مسئولان و مدیران ارشد که مقدرات کشور را به نمایندگی از مردم در دست دارند باید به‌خوبی به وظایف خود عمل و به مطالبات مردم رسیدگی کنند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) ادامه داد: مسئولان و مدیران کشور باید بیش‌ازپیش برای برطرف شدن مشکلات تلاش کنند و انصاف نیست که کم‌کاری و سستی خود را به‌نظام ربط دهند و نظام را پاسخگو و مقصر جلوه دهند؛ البته مردم همه این مسائل را درک می‌کنند و در مقاطع مختلف وفاداری خود به‌نظام و رهبری را اعلام کرده‌اند.

وی بیان داشت: مدیران باید مراقب باشند و بدانند که مشکلات ملت در سایه مدیریت مؤمن، انقلابی و کارآمد برطرف می‌شود البته انقلابی‌گری نباید خارج از نظام اسلامی و ولایی تفسیر شود چراکه انقلابی‌گری خارج از نظام اسلامی و ولایی انقلابی‌نمایی است؛.

آیت‌الله سعیدی بابیان اینکه انتخابات یکی از جلوه‌های نظام مردم‌سالار است عنوان کرد: حضور فراگیر ملت در صحنه از برکات نظام اسلامی است و برکت این حضور پرشور مردم است که تاکنون دشمنان نتوانستند آسیبی به انقلاب اسلامی وارد کنند.

امام‌جمعه قم بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند که دهه چهارم انقلاب دهه پیشرفت و عدالت است افزود: در یک ارزیابی کلان، نتیجه مردم‌سالاری، پیشرفت کشور خواهد بود، البته تاکنون نیز پیشرفت‌های بسیار زیاد و چشمگیری در عرصه‌های مختلف حاصل شده است اما همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند در خصوص تحقق عدالت عقب‌مانده هستیم و باید برای تحقق عدالت بیش‌ازپیش تلاش شود.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به اولویت‌های کشور گفت: توجه به پیشرفت‌ها، پسرفت‌ها، توقف‌ها و ترسیم افق‌های آینده بر پایه ولی‌فقیه، مقاومت در برابر استکبار، تحقق اقتصاد مقاومتی، مبارزه با فساد و اشرافی‌گری، برطرف کردن فقر و محرومیت، حل مشکلات اجتماعی، توانمندسازی طبقات آسیب‌پذیر و تحقق عدالت و پیشرفت از مهم‌ترین اولویت‌های کشور است که باید به آن توجه شود.

وی افزود: راه رسیدن به اولویت‌ها و حل مشکلات کشور این است که ملت و مدیران با توکل به خداوند و با بستن چشم امید به بیگانگان و اخلاص برای رفع مشکلات تلاش کنند.

امام‌جمعه قم با تأکید بر ایستادگی در برابر دشمنان خاطرنشان کرد: مسئولان باید در برابر دشمنان و استکبار ایستادگی کنند چراکه تنها در این صورت است که پیشرفت حاصل و عدالت و تعالی مادی و معنوی در کشور حاکم می‌شود.

خطیب نماز جمعه امروز قم با اشاره به فتنه اخیر تهران ادامه داد: فتنه و درگیری‌های اخیر تهران ماهیت تروریستی داشت و افرادی به اسم دراویش ولی با رویکرد داعش به فتنه‌گری پرداختند و آسایش و امنیت مردم را سلب کردند؛ انتظار مردم از مسئولان برخورد قاطع و سریع با فتنه‌گران است.

وی تصریح کرد: فتنه اخیر تهران ثابت کرد که فتنه‌گران لیاقت رأفت اسلامی را ندارند و انتظار مردم این است که این افراد به سزای اعمال وحشیانه خود برسند؛ فتنه‌گران و ورشکستگان سیاسی باید بدانند که هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

آیت‌الله سعیدی در ادامه ضمن تسلیت حادثه سقوط هواپیما عنوان کرد: حادثه سقوط هواپیما برای ملت ایران بسیار سنگین بود و موجب ناراحتی و تأثر همه ملت شد، ما ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام‌شده در کشف و انتقال اجساد کشته‌شدگان، از مسئولان می‌خواهیم تدبیری بیاندیشند تا از تکرار این حوادث و اتفاقات تلخ و همچنین از بین‌رفتن سرمایه‌های کشور جلوگیری شود.

وی همچنین در خطبه نخست با اشاره به تفسیر سوره مبارکه ممتحنه گفت: بر اساس آیات سوره ممتحنه کافران دو دسته‌اند، گروهى درصدد دشمنى و توطئه علیه مسلمانانند و دسته‌ای که علیه مسلمانان اقدامى نکرده و در صدد توطئه علیه مسلمانان نیستند.

خطیب نماز جمعه امروز شهر مقدس قم افزود: در آیه سوره ۸ ممتحنه بیان شده است که خداوند متعال مسلمانان را از نیکی کردن و عدالت نسبت به کسانی علیه اسلام توطئه نمی‌کنند باز نمی‌دارد، چراکه خدا عدالت‌پیشگان را دوست دارد.