به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین رضایی قمی عصر امروز در نشست زمزم معرفت که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به اینکه خداوند متعال نعمت‌های بسیاری را به انسان اختصاص داده است، اظهار کرد: باید قدردان این نعمت‌های الهی بوده تا خداوند متعال نعمت‌های بیشتر را به ما اعطا کنند.

این سخنران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با تأکید بر اینکه خداوند متعال بسیاری از بلاها را از انسان عابد دورنگه می‌دارد، اضافه کرد: استقامت داشتن یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های انسان مؤمن است چراکه انسان را از بدی‌ها دورنگه داشته و سبب تعالی و رستگاری او می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مصادیق و نمونه‌های رفتار و گفتار انسان رستگار به‌خوبی در سیره زندگی حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها قابل مشاهده است، ایشان به خوبی به اثبات رساندند که اگر خدامحوری در امور مختلف زندگی انسان مورد توجه قرار گیرد رسیدن به استقامت و در نتیجه تحقق رستگاری قطعی می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی‌قمی با بیان اینکه تنبلی، وادادگی و بی‌توجهی در مقابل استقامت قرار دارد، عنوان کرد: اگر فردی در زندگی خود استقامت داشته باشد دچار گمراهی و شکست نمی‌شود و در مسیر تبعیت از فرمان الهی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی ادامه داد: گاهی برخی از افراد مسئولیت خود را بهانه‌ای برای افزایش ریخت‌وپاش‌ها قرار می‌دهند درحالی‌که سیره اهل‌بیت(ع) این موضوع را موردنقد قرار داده است.

این کارشناس معارفی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان آمار جرم و جنایت کاهش می‌یابد، مطرح کرد: افزایش معنویت انسان سبب دوری او از گناه و معصیت می‌شود و انسان را به موفقیت و رستگاری نزدیک می‌کند.

وی اهتمام در نشر آموزه‌های دینی را از ویژگی‌های مسلمانان برشمرد و گفت: مذهب شیعه با استقامت حضرت زهرا سلام‌الله علیها و اهل‌بیت(ع) به دست ما رسیده است و در شرایط کنونی ما نیز باید با استقامت در راستای تقویت و حفظ این مذهب تلاش کنیم.