به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها خانم قاسمی دوشنبه در رواق حضرت خدیجه حرم مطهر با اشاره به گرایش ذاتی انسان‌ها به خوبی گفت: همه انسان‌ها خواهان خوشبختی و سعادت هستند و حتی بدترین انسان‌ها، با اعمالی که دارند نیز به دنبال خوشبختی را جست جو می‌کنند؛ اما این گروه راه رسیدن به خوشبختی را اشتباه رفته‌اند.

وی تصریح کرد: راه سعادت و خوشبختی انسان‌های عاقل و باایمان از مسیر بندگی خدا عبور می‌کند؛ زیرا این گروه می‌دانند که تنها با حرکت در مسیر رهنمودهای الهی است که می‌توانند به سعادت واقعی دست یابند.

کارشناس معارفی حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها ادامه داد: ازنظر قران کریم سعادت دنیا و آخرت تنها متعلق به انسان‌های موحد است و آیه ۳۵ سوره نجم نیز به این موضوع اشاره داشته و مهم‌ترین رسالت انسان را در برابر خداوند بندگی خدا می‌داند.

قاسمی اظهار کرد: با توجه به آیه «ادْعُونِی أَسْتَجِبْ لَکُمْ» انسان باید خواسته‌های خود را از خداوند درخواست کند و ما به‌عنوان بنده حق نداریم درزمینه اجابت حوائج برای خداوند متعال تعیین تکلیف کنیم؛ زیرا خدا بر اساس ظرفیت و حکمت خود دعای بندگانش را مستجاب می‌کند.

کارشناس معارفی حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به سوره آیه ۱۸۹ سوره آل‌عمران خاطرنشان کرد: خدا مالک ملک آسمان‌ها و زمین و بر انجام هر کاری قادر است.

قاسمی گفت: ما باید به این باور برسیم که سلطنت آسمان‌ها و زمین متعلق به خداست و ما فقط باید دست‌هایمان را به‌سوی خدا دراز کنیم.

وی با اشاره به آیه ۷۵ سوره توبه و بازگو کردن داستان ثعلبه گفت: درزمان پیامبر صلی‌الله علیه و آله شخصی بنام ثعلبه که فردی به‌ظاهر مؤمن بود به شکلی که تمام  نمازهای پنج‌گانه‌اش را پیوسته به پیامبر اقتدا می‌کرد و این مرد انصاری روزی خدمت رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله رسید، گفت: از خداوند بخواه، مرا صاحب ثروتی عظیم کند تا توفیق خدمت به اسلام را پیدا کنم.

استاد حوزه علمیه خواهران در ادامه تصریح کرد: پیامبر صلی‌الله علیه و آله فرمود«ثعلبه، راضی به رضای خدا باش که حکمت تو این است؛ اما ثعلبه قبول نکرد و دیگر روز خدمت رسول رسید و تقاضای خود را تکرار کرد و پیامبر صلی‌الله علیه و آله برایش دعا کرد و پس از اندک زمانی ثعلبه صاحب ثروت فراوانی شد به شکلی که  مدینه را ترک کرد و با رفتن از مدینه، توفیق اقتدای نمازهای پنج‌گانه و پشت  سر پیامبر صلی‌الله علیه و آله  را نیز از دست داد.

قاسمی خاطرنشان کرد: همچنین زمانی که پیامبر افرادی را برای پرداخت زکات نزد ثعلبه فرستادند، ثعلبه به دلیل داشتن ثروت فراوان، زکات بیشتری باید پرداخت می‌کرد و به همین دلیل با بهانه کردن اینکه مگر من یهودی هستم که جزیه بدهم، زکاتش را پرداخت نکرد و در مقابل پیامبر صلی‌الله علیه و آله ایستاد.

وی با اشاره به اینکه خواسته‌های ما از خداوند باید بنا بر حکمت الهی باشد و مؤمن زیرک همواره دعا می‌کند؛ اما خودش را تسلیم خدا کرده و راضی به‌حکمت الهی است و همین تسلیم امر خداوند بودن انسان را به آرامش می‌رساند.