به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار دانشجویان دانشگاه افسریه و تربیت پاسداری امام حسین علیه السلام تهران که در ضلع شرقی شبستان امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به اهمیت و جایگاه حضرت معصومه سلام الله علیها، اظهار داشت: امام صادق علیه السلام می فرمایند: “حرم خداوند در مکه، و حرم پیامبر (ص) در مدینه و حرم حضرت علی علیه السلام در نجف است اما قم حرم همه ما اهل بیت (س) است.

وی با بیان اینکه شهر قم از جایگاه و قداست ویژه ای برخوردار است، افزود: کلام امام صادق علیه السلام پیرامون قم، قبل از به دنیا آمدن حضرت معصومه سلام الله علیها بوده است که همین امر نشان دهنده قداست شهر قم است.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: اگر انسان نسبت به حرمی که وارد می شود معرفت نشان دهد قطعا از سوی اهل بیت (ع) محبتی در دل او خواهد افتاد که این محبت سبب شعور و عشق در انسان می شود و او را به سمت راه و سیره اهل بیت (ع) هدایت می کند.

وی به مکان عبادت حضرت معصومه سلام الله علیها اشاره و تصریح کرد: وارد شدن حضرت به قم، ایشان فقط ۱۷ روز در این شهر حضور داشتند که در خیابان چهار مردان که بسیار وسیع بود اقامت داشتند اما اکنون فقط محل عبادت حضرت که در آن جا نماز را اقامه می کردند باقی مانده است، بنابراین باقی ماندن مکان نماز بعد از چندین سال نشان از جایگاه نماز و عبادت دارد که به نوعی اهمیت عبادت و درس نماز است.

آیت الله سعیدی دانشجویان دانشگاه افسریه امام حسین علیه السلام را به نماز اول وقت توصیه و ابزار کرد: نماز اول وقت به همراه تعقیبات از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که نماز به همراه تعقیبات ریشه کن کننده تمام بلاهایی است که امروزه در جامعه وجود دارد.

وی ادامه داد: نامه های بسیاری از دلسوزان پیرامون فضای مجازی وجود دارد و مقام معظم رهبری نیز در این امر تاکید بسیاری دارند بنابراین یکی از مهمترین راه کارها برای پاک سازی جامعه از کفر و فحشا اقامه نماز با آثار و تشریفات آن است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها خاطرنشان کرد: اگر فردی می خواهد در خانه اهل بیت (ع) با آنان در ارتباط باشد باید به حرم کریمه اهل بیت (س) را زیارت کند چرا که هر فردی حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها را با معرفت زیارت کند همانطور که روایات بیان کرده اند بهشت بر او واجب می شود.(p1)