به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، مرتضی سقائیان‌نژاد امروز در نشست شورای امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم که در سالن محراب برگزار شد، بابیان اینکه در فعالیت‌های فرهنگی همه ارگان‌ها باید حامی باشند، عنوان کرد: ستاد تلاش خود را به شیوه مطلوب دنبال و شهرداری نیز فعالیت‌های مختلف را در حوزه پشتیبانی این ستاد پیگیری کرده است.

وی با تأکید بر اینکه تقویت فرهنگ شهروندی در شهر مقدس قم به‌صورت ویژه موردتوجه قرارگرفته است، اضافه کرد: تبلیغات محیطی شهر در ایام و مناسبت‌های مختلف به شیوه مطلوب دنبال شده است و نمازخانه‌های بوستان‌های سطح شهر را به امکانات موردنیاز تجهیز کرده‌ایم.

شهردار قم از انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با سپاه و آموزش‌وپرورش در حوزه امربه‌معروف و نهی از منکر مطرح کرد: مباحث اصلی فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ۱۹ دی و دیدار با مردم آذربایجان در تبلیغات محیط شهری منعکس شده است.

وی با اشاره به اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر در شاخصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تعاریف مختلفی دارد، گفت: نمایشگاه‌های «شهر خوب، شهروند خوب» که به دنبال ارائه تعاریفی از شاخص‌های فرهنگ شهروندی بوده است توانسته نتایج بسیار مطلوبی را به دنبال داشته باشند.

سقائیان‌نژاد بابیان اینکه در راستای جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی فعالیت‌های مختلفی در سطح شهر قم انجام شده است، عنوان کرد: برنامه‌های مختلفی در حوزه‌های متفاوت تدوین شده است تا بتوانیم برخی از مشکلات کنونی جامعه در حوزه آسیب‌های اجتماعی را رفع کنیم.

وی از اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی در منازل شهدا یادکرد و ادامه داد: شهرداری به دنبال درست کردن فرهنگ‌سرا نیست بلکه برای حمایت از مجموعه‌های فرهنگی وارد میدان شده است و بدون پرداختن به سخت‌افزارها به دنبال حمایت از نیروهای فعال و استعدادهای فرهنگی است.

شهردار قم خاطرنشان کرد: اکنون با مشارکت آموزش‌وپرورش گروه‌های مختلفی را برای مدیریت پسماند تشکیل داده و تاکنون بیش از ۱۱۰ هزار نفر از دانش‌آموزان در این عرصه سهیم شده‌اند چراکه آموزش فرهنگ شهروندی باید از دوران نوجوانی دنبال شود.

وی بابیان اینکه تعاملات مطلوبی میان آموزش‌وپرورش و شهرداری وجود دارد، مطرح کرد: بخشی از بودجه فرهنگی شهرداری قم برای حمایت از مساجد و رفع مشکلات آن‌ها در نظر گرفته‌شده است و شهرداری نیز آمادگی خود را برای افزایش زیرساخت فرهنگی و توسعه فضای سبز مساجد اعلام می‌کند.