به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علهیا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی ماندگاری امشب در مراسم سخنرانی بعد از نماز مغرب و عشاء که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه ۹۱ آیه از آیات قرآن دارای کلمه “یا ایها الذین آمنوا” هستند، اظهار کرد: این آیات بیان‌گر انتظارات خداوند از بندگانش است که مردم باید آن‌ها را دانسته و نسبت به عمل به این آیات اهتمام داشته باشند.

وی ادامه داد: تفاوت میان شاه و ولی‌فقیه در این است که شاه برای مردم دستور می‌داد اما ولی‌فقیه ابتدا خود به مسائل و معارف دینی عمل کرده سپس مردم را به این راه دعوت می‌کند.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه نباید اعتقادات مردم را متزلزل کرد، عنوان کرد: متاسفانه موارد بسیاری وجود دارد که افراد مختلف دیگران را نسبت به انجام فعالیتی دعوت کرده ولی خودشان خلاف این اعمال را انجام می‌دهند که موجب بدبینی و سوء‌ظن نسبت به خود فرد و دین می‌شود.

وی با بیان اینکه بدقولی‌های مسؤولین مردم را نسبت به انقلاب اسلامی بدبین می کند، مطرح کرد: هر انتخاباتی که برگزار می‌شود رای‌گیری دوباره برای جمهوری اسلامی است؛ تبلیغات مسموم دشمنان انقلاب و اسلام و عمل نکردن مسئولان به تعهداتشان موجب سوءظن برخی از مردم نسبت به انقلاب اسلامی می شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه مسلمانان واقعی عالم، عامل و مجاهد در احکام دین هستند، تصریح کرد: رسول خدا(ص) به امت خود فرمودند که تمام نکاتی که برای شما مفید بود به شما گفتم و پیش از شما به آن‌ها عمل کردم که این موضوع بیان‌گر لزوم عمل به احکام دین قبل از ترویج آن‌ها است.

وی افزود: مردم پس از سرنگونی رژیم پهلوی برای برقراری عدالت به انقلاب اسلامی رای دادند ولی متاسفانه امروزه برخی در جامعه به دنبال ترویج بی‌عدالتی هستند.(p1)