به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم باقی ظهر  در رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها بابیان برکات نیکی به پدر و مادر در دنیا و آخرت گفت: نگاه محبت‌آمیز به پدر و مادر و بوسه زدن بر دستان پدر و مادر، تقدیر و تشکر از زحمات آنها را از عواملی عنوان کرد که مؤمن را بهشتی می‌کند.

استاد حوزه علمیه خواهران افزود: بدرفتاری نسبت به پدر و مادر و آزار و اذیت آنها و بی‌احترامی کردن به پدر و مادر و صدازدن آنها با القاب زشت موجب مرگ زودهنگام انسان می شود.

وی فقر و تنگ‌دستی در دنیا، عذاب دنیوی و عدم استشمام بوی بهشت را از دیگر پیامدهای آزار و اذیت و بدرفتاری نسبت به پدر و مادر عنوان کرد.

باقی افزود: انسان در زندگی نباید تنها به پدر و مادر احترام بگذارد بلکه باید نسبت به آنها احسان داشته باشد و منظور از احسان دستگیری در تمامی عرصه‌ها و به‌ویژه در هنگام پیری از پدر و مادر است.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه روزی شخصی مادرش را با پای پیاده و بر دوش به حج برد و پس از حج او را بر دوش خود برگرداند، یادآور شد: این شخص نزد رسول خدا صلی‌الله علیه وآله رفت و به ایشان گفت که من با پای پیاده، مادرم را بر دوش گرفته و در گرمای طاقت‌فرسا او را به حج بردم آیا توانسته‌ام زحمات او را جبران کنم که حضرت رسول صلی‌الله علیه و آله در پاسخ او فرمود «تو با این عمل حتی نتوانسته‌ای یک روز از روزهایی را که در دوران جنینی در شکم مادرت بوده‌ای را جبران کنی» و این حدیث نشان می‌دهد که فرزند با تمامی پاداش‌های دنیوی نمی‌تواند اجر مزد و زحمت والدین خود را بدهد؛ بنابراین تا زمانی که امر والدین مطابق امر خداوند است مطاع بوده و انسان باید از آن تبعیت کند.