به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر حیدری کاشانی طی سخنانی در شام میلاد امام زمان(عج) در حرم بانوی کرامت اظهار داشت: خداوند انسان‌ها را در روز قیامت به دسته‌های اصحاب یمین، اصحاب شوم و فلاکت‌بار و سبقت گیران تقسیم می‌کند که سبقت گیرندگان در عالم مقربان درگاه الهی هستند.

وی افزود: اهل سبقت به جنات نعیم خواهند رسید و جنات نعیم در حقیقت نبوت و ولایت است و کسانی می‌توانند به این درجه برسند که  به بهشت مهدویت و ولایت رسیده باشند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: هر جا در قرآن کلمه نعیم ذکرشده است باید آن را به نبوت، ولایت و مهدویت تعبیر نماییم.

حیدری کاشانی تأکید کرد: بالاترین و برترین درجات بهشتی جنات نعیم است  و ضرورت دارد در منابر بیشتر به درجات بهشت پرداخته شود.

وی یادآور شد: رسیدن به بهشت ولایت و امامت و مهدویت هدف است و اکتفا نمودن به کمتر از آن باعث خسران و حسرت خواهد شد چراکه افق ابدیت در بالاترین درجات جنات بهشتی معنا پیدا می‌کند.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: در بیش از ۸۰ آیه قرآن کریم درباره خلود و ابدیت سخن به میان آمده که نشان‌دهنده اهمیت موضوع برای آماده شدن انسان و کسب توشه مناسب برای زندگی ابدی است.

حیدری کاشانی اظهار داشت: طبق روایت اگر مرگ در بهشت وجود داشت هر لحظه بهشتیان از شوق‌وذوق بهشتی شدن همواره قالب تهی می‌کردند.

کارشناس مذهبی تأکید کرد: معادله رسیدن به جنات نعیم طبق آیات قرآن کریم سرعت گرفتن به سمت مغفرت خداوند است و تنها متقین می‌توانند به این مغفرت و جنات نعیم برسند.

وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به بالاترین درجات بهشتی و کسب ابدیت معنوی باید به سمت ولایت و امامت سبقت بگیریم و به میدان مسابقه ولایت مداران وارد شویم و از دیگران سبقت بگیریم.

حیدری کاشانی در ادامه گفت: هیچ رنج و سختی در بهشت‌های قیامت وجود ندارد و در حقیقت خانه گنج است درحالی‌که دنیا تماماً خانه رنج است و عده‌ای به این دنیای موقت دل‌خوش کرده و آخرت را فراموش کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین معادله برای رسیدن به جنات نعیم، سبقت گرفتن به سمت خیرات و دوری جستن از بدی‌ها است که خیررسانی به خلق خدا، عبادت، انجام واجبات، همدلی مؤمنانه و… همگی مصداق بارز خیرات است و روح تمام خیرات و خوبی‌های عالم ولایت اهل‌بیت(ع) است و دیگر خیرات در صورتی پذیرفته می‌شود که با پذیرفتن ولایت و امامت اهل‌بیت(ع) صورت گرفته باشد.