به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، سردار کاظم مجتبایی شامگاه امروز در همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر استان قم که در میدان آستانه برگزار شد، با اشاره به اینکه رویکرد این رزمایش با رویکرد دیگر رزمایش‌های عملیاتی متفاوت است، اظهار کرد: در رزمایش امر به معروف و نهی از منکر به دنبال پیشگیری و آماده‌سازی جامعه برای رسیدن به امنیت و آرامش بیشتر هستیم به همین علت بازدارندگی و آگاهی‌بخشی عمومی را به صورت ویژه دنبال می‌کنیم.

وی مقابله با هنجارشکنی‌ها را از مهم‌ترین وظایف پلیس دانست و اضافه کرد: نیروی انتظامی نسبت به اقدامات پیشگیرانه اهتمام جدی دارد و برای رسیدن به نتایج مورد نظر در این حوزه از ظرفیت مجموعه‌های مختلف استفاده می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی با تکیه بر مجموعه‌های مردم نهاد می‌تواند به سمت افزایش امنیت و آرامش حرکت کند، مطرح کرد: رزمایش آمران به معروف و ناهیان از منکر مردم پایه است و در این رزمایش تذکر لسانی توسط مردم در محوریت کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه آمران به معروف و ناهیان از منکر می‌توانند بسترهای جرم و جنایات را ریشه‌کن کنند، خاطرنشان کرد: ارائه هشدارهای مختلف توسط مردم به هنجارشکنان می‌تواند بخش قابل توجهی از مشکلات را رفع کند.

مجتبایی یادآور شد: هر چند نیروی انتظامی مسئولیت خود در مقابله با هنجارشکنان را دنبال می‌کند اما استفاده از ظرفیت‌های مردمی در تحقق اهداف مورد نظر در حوزه امنیت بسیار تاثیرگذار است به همین علت انجام حمایت‌های لازم از آمران به معروف و ناهیان از منکر را در دستور کار قرار داده است.(p1)