به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام حسین اسماعیلی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه فصل نخست کارگاه‌های تخصصی جشنواره هنری و قرآنی مشکات که در حرم کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، با اشاره به خلأهایی که در حوزه تولید آثار رسانه‌ای مرتبط با آموزه‌های قرآنی وجود دارد، تصریح کرد: با برگزاری جشنواره مشکات و کارگاه‌های تخصصی به دنبال پر کردن این خلأ هستیم.

وی از تلاش هنرمندان جشنواره مشکات برای تولید آثار مختلف در حوزه‌های فیلم‌نامه، داستان کوتاه، موشن‌گرافیک و پادکَست یاد کرد و افزود: ۴۰ نفر از هنرمندان برتر جشنواره‌های مختلف از استان‌های تهران، قم، اصفهان، مازندران، گیلان و مرکزی در این کارگاه‌ها گردهم آمده‌اند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خاطرنشان کرد: امروزه فضای جشنواره‌ها ناکارآمد است و عده‌ای فقط محصولات تولیدی قبلی خود را به این جشنواره‌ها ارائه می‌دهند به همین علت نبود تداوم ارتباط با هنرمندان و ناکارآمدی را شاهد هستیم، اکنون بانک اطلاعات مشخصی در اختیار نداریم و تعداد بالای جشنواره‌ها از کیفیت آن‌‌ها کاسته است.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌هایی تخصصی پوستر جشنواره مشکات با موضوع‌های وحدت، سبک زندگی قرآنی، دهه کرامت و وقف عنوان کرد: استفاده از مفاهیم قرآن کریم در قالب‌های هنری به‌عنوان اولویت اصلی این جشنواره دنبال می‌شود.

حجت‌الاسلام اسماعیلی ضمن تقدیر از مشارکت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها و گروه هنری عقیق در راستای برگزاری این جشنواره مطرح کرد: در فصل نخست کارگاه‌های تخصصی جشنواره مشکات هنرمندان به صورت فردی و گروهی به خلق آثار مختلف خواهند پرداخت که آثار تولیدی نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد.(p2)