به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در مراسم اختتامیه مسابقه بین‌المللی فرازخوانی قرآن کریم «مشکات» که عصر امروز در شبستان حضرت زهرا سلام الله علیها حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت های قرآنی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی است که با قیام امام راحل آغاز شد و با رهبری امام خامنه ای به خوبی تداوم داشته است.

وی با اشاره به اینکه این نظام مقدس به راه خود که راه انبیاء و ائمه(ع) است ادامه می دهد، افزود: جریان و حرکت این راه به برکت خون شهدا است و این انقلاب همچنان تا ظهور حضرت ولی عصر(عج) پیش خواهد رفت.

سعیدی قرآن را رمز عزت و اقتدار این نظام و جریان فاخر و ارزشمند دانست و افزود: این انقلاب در راستای اعتلای کلمه الله که شعار محوری قرآن است به پیروزی رسید و هرگاه امت اسلام با شیطنت دشمنان، غلبه هوای نفس و سیطره برخی جریان‌ها از قرآن واقعی جدا افتاد این مسیر کند و یا قطع شد.

وی با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم این نهضت بماند باید قرآن بماند، گفت: ماندگاری قرآن هم همانطور که خود قرآن بر آن تأکید دارد به این است که تلاوت شود و به عنوان کتاب زندگی ساز و جریان ساز قرائت شود و در زندگی مورد استفاده قرار گیرد.

امام جمعه قم با بیان اینکه زیبایی‌های قرائت قرآن با زیبایی های زندگی گره می خورد، گفت: در ترویج و بزرگداشت ماه مبارک رمضان که ماه مهمانی خدا برای مردم است، قرآن کریم از آن به عنوان ماه نزول قرآن یاد می کند که نشان می دهد قرآن بهترین هدیه خداوند برای مردم است.

وی با بیان اینکه قرآن باید در این نظام جریان داشته باشد تا عزت ایمانی ما پایدار و مانگار باشد، افزود: یکی از جلوه های معارفی که در قرآن کریم یاد شده روز قیامت است و قرآن با مسأله قیامت گره خورده و ۷۰ بار از عنوان یوم القیامه در قرآن یاد شده که نشان دهنده اهمیت توجه به این روز در سعادت انسان است.

سعیدی با بیان اینکه اوج سعادت انسان حرکت در مسیر یوم القیامه و اوج شقاوت انسان انحراف از این مسیر است، گفت: باید زندگی، کارها و برنامه‌های ما با یوم القیامه گره بخورد و این روز به قدری اهمیت و عظمت دارد که خدا در آیات ابتدایی سوره قیامت از قسم خوردن به آن پرهیز کرده است.

وی با بیان اینکه به برکت این انقلاب و نظام، قرآن به صورت گسترده ترویج شده است، افزود: وقتی رهبری انقلاب یک چهره قرآنی است و حتی قبل از انقلاب نسبت به قرآن و عترت همت فراوانی داشتند، به برکت ایشان قرآن عزت مضاعفی پیدا کرد و همان طور که قرآن رمز پیروزی ما بود رمز تداوم انقلاب هم در قرآن و اتکای به معارف آن است تا زمانی که به پیروزی نهایی برسیم.

حجت الاسلام محمدی مدیرعامل مؤسسه قرآنی مشکات در ابتدای این مراسم اظهار کرد: مسابقات مجازی بین المللی قرآن کریم مشکات با مشارکت نزدیک به ۴ هزار نفر از ۵۰ کشور برگزار شد و در این مراسم اختتامیه از ۱۰ رتبه برتر این مسابقات تقدیر به عمل می آید.

وی افزود: مؤسسه قرآنی مشکات ۵ سال است که شروع به کار کرده و از سال ۹۷ مسابقات فرازخوانی قرآن را برگزار می کند و امسال  برای اولین بار به صورت بین المللی این مسابقات برگزار شده است.

گفتنی است در پایان این مراسم با حضور آیت الله سعیدی و جمعی از نخبگان کشور از نفرات برگزیده این مسابقات قرآنی تجلیل به عمل آمد.