به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی عصر امروز در مراسم تحویل سال حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به ویژگی‌ها و خصوصیاتی از امام هادی علیه‌السلام اظهار کرد: در سیره زندگی ایشان آموزه‌های بسیاری وجود دارد که باید از این آموزه‌ها برای رسیدن به موفقیت در دنیا و سعادت در آخرت استفاده کنیم.

وی از متوکل عباسی به‌عنوان یکی از متوسلین به امام هادی علیه‌السلام نام برد و اظهار کرد: متوکل به دردی مبتلا شد که نتوانست درمانی برای آن پیدا کند به همین علت به امام هادی علیه‌السلام مراجعه و درد خود را درمان کرد.

عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی‌العالمیه خاطرنشان کرد: برخی فکر می‌کنند که ائمه اطهار(ع) فقط مشکلات شیعیان را رفع می‌کنند درحالی که این بزرگواران به همگان عنایت دارند و مشکلات افرادی که به درگاه ایشان یاری جویند را رفع می‌کنند، همان‌طور که امام هادی علیه‌السلام یک مریض مسیحی را شفا دادند.

وی با تاکید بر اینکه توسل و تبرک به امام و ارتباط با ولایت آثار خیر بسیاری برای انسان به دنبال دارد، عنوان کرد: ائمه اطهار(ع) توجه شیعیان را به کربلا جلب کرده و امام حسین علیه‌السلام را صاحب کشتی نجات خوانده‌اند.

حجت‌السلام‌والمسلمین رفیعی با اشاره به اینکه دوران امام هادی علیه‌السلام دوران مبارزه با تشیع و ولایت و سختی پیروان اهل‌بیت(ع) بوده است، مطرح کرد: در دوران حیات امام هادی علیه‌السلام موجی ضد شیعه و ولایت آغاز شد به همین علت شیعیان شرایط بسیار سختی داشتند.

وی تلاش برای حفظ ولایت را از آموزه‌های مهم سیره زندگی امام هادی علیه‌السلام دانست و مطرح کرد: اگر سال خود را با ولایت و یاد امام هادی علیه‌السلام آغاز کنیم در طول سال مورد عنایت ایشان قرار خواهیم گرفت.

این سخنران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) بر لزوم خواندن زیارت جامعه کبیره تاکید کرد و ادامه داد: زیارت جامعه کبیره شناسنامه و سند ارتباط با اهل‌بیت(ع) است به همین علت اگر سال جدید را با خواندن این زیارت آغاز کنیم سالی نیکو و پر خیر و برکت خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه مردم باید در روزهای نخست نوروز به سالروز شهادت امام هادی علیه‌السلام نیز توجه داشته باشند، خاطرنشان کرد: اگر شادی‌های نوروز را به احترام اهل‌بیت(ع) با یک روز تاخیر آغاز کنیم هیچ اتفاقی نخواهد افتاد؛ امیدواریم سال آینده، سال نابودی رژیم صهیونیستی و پیروزی جبهه حق در سطح منطقه باشد.(p1)