به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، اکبر قلیچ امروز در حاشیه بازدید معاونان آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) از مرکز مانیتورینگ استان قم با اشاره به اینکه سامانه کنترل هوشمند ترافیک شهرداری قم در سال ۹۲ به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: این سامانه کار خود را یا یک مانیتور و سه دوربین در سازمان تاکسیرانی آغاز کرد تا اینکه آذرماه سال ۹۳ مکان جدید احداث و در اختیار مرکز کنترل هوشمند ترافیک مرکز قرار گفت.

وی بابیان اینکه تا سال ۹۵ مرکز کنترل ترافیک ۳۵ دوربین نظارتی و ۹ سامانه کنترلی را به تجهیزات خود اضافه کرد، افزود: به لطف خداوند متعال و همکاری مسئولان استانی ۱۱۰ دوربین نظارتی و ۵۰ دوربین کنترلی دیگر نیز به این مجموعه اضافه شد که این دوربین‌های نظارتی تا ۶ ماه نخست سال جاری وارد شبکه کنترل ترافیک می‌شود.

مدیر مرکز مدیریت هوشمند و کنترل ترافیک شهرداری قم از افزایش دوربین‌های این مرکز به ۲۱۰ مورد یاد کرد و گفت: این تعداد دوربین تا سال ۱۴۰۰ می‌تواند پاسخ‌گو نیازهای ترافیکی شهر قم باشد.

وی از اختصاص ۱۵ میلیارد تومان برای سامانه‌های نظارتی و پروژه‌های کنترل ترافیک یاد کرد و  ادامه داد: ۱۶۰ دوربین ثبت سرعت در قم نصب شده است که با به‌کارگیری نرم‌افزارهای جدید از این دوربین‌ها برای ثبت تخلفات رانندگی و اعلام این تخلفات به پلیس راهنمایی و رانندگی استفاده می‌شود.

قلیچ با تأکید بر اینکه خیابان‌های منتهی به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها به صورت مستمر با استفاده از دوربین‌های نظارتی و کنترلی کنترل می‌شود، گفت: این مرکز تعامل مطلوبی با دستگاه‌های مختلف از جمله پلیس، سپاه و مجموعه‌های امنیتی استان دارد و در صورت نیاز اطلاعات درخواستی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

لازم به ذکر است، معاونان آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با اهدای هدایای از اکبر قلیچ مدیر مرکز مدیریت هوشمند و کنترل ترافیک شهرداری قم تجلیل کردند.