خانم شیرازی در گفت‌وگو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به نام‌گذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری گفت: حمایت از کالای ایرانی مهم‌ترین رسالت امت اسلامی در راستای احیای اقتصاد کشور است.

استاد جامعه الزهرا سلام‌الله علیها با تأکید بر اینکه علمای اسلام در طول تاریخ از کالای ایرانی  و اسلامی حمایت کرده‌اند، افزود: تا قبل از ارتباط شاهان قاجار و پهلوی با غرب خبری از مصرف کالای خارجی در کشور نبود و متأسفانه از آن زمان تاکنون مصرف کالاهای خارجی در کشور به اوج خود رسیده است.

وی بابیان اینکه مصرف کالای ایران زمینه ارتقای کیفیت کالاهای ایرانی را فراهم کرده و موجب اشتغال‌زایی می‌شود، تصریح کرد: تمامی کالاها و برندهای خارجی در ابتدا باکیفیت نبودند؛ اما با حمایت مصرف‌کنندگان به‌مرور کیفیت کالاهای معروف و مشهور افزایش یافت؛ بنابراین با مصرف کالاهای ایرانی می‌توان زمینه افزایش کیفیت آنها را به‌مرور فراهم کرد.

شیرازی ادامه داد: بانوان در حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی نقش مهمی دارند و  با خرید کالای ایرانی می توانند ضمن حمایت از اقتصاد داخلی زمینه اشتغال زایی برای همسران و فرزندان خود را ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه علمای بزرگ در گذشته به حدی از کالای ایرانی حمایت می کردند که فتواهای خویش را نیز بر این محور تنظیم می کردند، یادآور شد: علت این رفتار علمای معاصر از جمله میرزای شیرازی به این علت بود که حمایت از کالای اسلامی موجب عزت امت اسلامی است و حمایت از کالای خارجی زمینه سلطه غیر مسلمان را بر مسلمانان فراهم می کند.(t2)