به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان شب گذشته طی سخنانی در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر (س) با اشاره به سوره مبارکه بقره اظهار داشت: افرادی که ایمان به خدا، قیامت، انبیا، قرآن کریم و فرشتگان دارند و آنان را باور کرده اند، قطعا از رحمت خداوند بهره مند خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه افرادی که برای حفظ دین هجرت کرده اند از رحمت خداوند برخوردار خواهند شد، افزود: افرادی که در راه خدا و برای خدا رنج و زحمت کشیده اند باید به رحمت خداوند امید داشته باشند.

استاد حوزه علمیه دلسردی و ناامیدی نسبت به پروردگار را کفر دانست و خاطرنشان کرد: فقط افرادی از رحمت خداوند برخوردار می شوند که از رحمت او ناامید نشده باشند.

وی عنوان کرد: به فردی که مدتی از عمر خود را خطا و گناه کرده اجازه داده نشده است که نا امید شود، چرا که این عمل به معنای این است که خداوند قدرت بخشیده شده من را ندارد لذا ناامید شدن از رحمت خداوند گناه کبیره به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان به معنای گناه کبیره اشاره و تصریح کرد: گناهان کبیره گناهانی است که خداوند در قرآن کریم صریحا پیرامون آن وعده آتش جهنم داده است.

وی پیامبر اسلام (ص) را جلوه رحمت خداوند دانست و تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص)با همه افراد و ادیان به صورت یکسان برخورد می کردند و با همه آنان مهربان بودند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: نباید با فرد گنهکار سخت برخورد کرد بلکه باید با آن به نرمی برخورد کرد تا به رحمت خداوند امیدوار باشد، پیامبر گرامی اسلام(ص) می فرماید به فرد گنهکار بگویید اگر در گذشته گناهی و معصیتی مرتکب شده و اکنون نیز بیدار شده اید از رحمت خداوند نا امید نباشید.

وی تاکید کرد: خداوند در قرآن کریم ۲۷۶ بار از رحمت خود یاد کرده است بنابراین نباید از رحمت خداوند ناامید و مایوس شد.(p1)