به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت السلام والمسلمین سید احمد مشرف عصر امروز در همایش وارثان انبیا که با حضور آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر برگزار شد، به فعالیت های مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) اشاره کرد و اظهار داشت: مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس در دوره های آموزشی حضوری و غیر حضوری در دو بخش خواهران و برادران در تمامی مقاطع سنی از جمله کودک، نوجوان، جوان و بزرگ سال به فعالیت های فرهنگی، معارف قرآنی و حدیثی می پردازد.

وی با بیان اینکه آموزش قرآن در بخش های قرائت، حفظ، ترجمه و مفاهیم، مصحف و دوره های تربیت مربی در این مرکز برگزار می شود، افزود: این دوره ها در قالب فعالیت های کوتاه و بلند مدت بوده است که در سال ۹۶ با حضور ۱۲۰ استاد بیش از ۹ هزار و ۷۰۰ فراگیر در این دوره ها شرکت کرده اند.

مدیر کل قرآن و عترت آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) فعالیت بخش آموزش غیر حضوری را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: به منظور ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی برای کلیه علاقه مندان کسب معارف به موازات برگزاری کلاس های قرآنی و اعتقادی دوره های آموزشی غیر حضوری، مبتنی بر منابع و سرفصل های موجود در دوره های حضوری مرکز قرآن و حدیث بیش از هزار و ۷۰۰ نفر در سطح جغرافیای داخلی و خارجی در سال ۹۶ برگزار شده است.

وی تاکید کرد:یکی از استفاده هایی که زائرین از این دوره ها می برند آشنایی با معارف غیر حضوری است که در شهر خود با محتوای آموزشی به آموزش غیر حضوری می پردازند.

حجت الاسلام والمسلمین مشرف یک از برنامه های تبلیغی و ترویجی را پاسخگویی و مشاوره تربیتی دانست و خاطرنشان کرد: برخی از مشاوره ها از آموزه های قرآنی و حدیثی دور است حتی برخلاف دینداری و اعتقاد مردم است، اما در این مجموعه توسط بهترین اساتید در راستای ترویج معارف اسلامی فعالیت می شود.

وی ادامه داد: بخش پاسخگویی و مشاوره با حضور کارشناسان متخصص در بخش های، اعتقادی، شرعی، تصحیح قرائت نماز و احکام بین الصلاتین و مشاوره تربیتی و خانواده به ارائه خدمات می پردازند.(p2)