به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت‌الاسلام سید احمد مشرف در گفت‌وگویی از آموزش واژه محور قرآن کریم به فراگیران در قالب رشته ترجمه و مفاهیم خبر داد و عنوان کرد: در این دوره، بیش از هزار و ۲۰۰ کلمه از کلمات قرآن در قالب طرحی آموزشی و با استفاده از آیات قرآن کریم به فراگیران آموزش داده می شود.

وی افزود: با ثبت‌‎نام در این رشته فراگیران می توانند بسیاری از آیات ساده قرآن را معنا کنند؛ چون تقریبا تمام معارف اساسی قرآن در همین آیات گرد آمده است بنابراین راهیابی و آشنایی به این دسته از معارف قرآن می تواند زمینه ساز آسان‌تر شدن فراگیری دیگر آیات قرآن کریم شود.

رئیس اداره قرآن و حدیث کریمه اهل بیت علیه السلام تصریح کرد: در این طرح آموزشی معنای بیش از ۷۶۶ کلمه از کلمات پرکاربرد به فراگیران آموزش داده می شود که فراگیران در پایان دوره با استفاده از این کلمات پرکاربرد می توانند بسیاری از آیات ساده قرآن را ترجمه کنند و با معنای بیش از ۸۶درصد از کلمات قرآن آشنا شوند.

مشرف ادامه داد: کتابی که برای‌ آموزش در این رشته تدوین شده در قالب دوازده بخش معارفی با عناوینی چون خداشناسی، قیامت، ایمان، مؤمنان و دیگر مباحث قرآنی تنظیم شده است که هر بخش شامل چهار درس با موضوعات مرتبط بوده و مجموعا ۴۸ درس در این سه جلد کتاب به فراگیران ارائه شده است.

وی حداقل سطح تحصیلات برای ثبت نام در این رشته معارف قرآن کریم را هشتم ابتدایی عنوان کرد و گفت: انس مستمر با قرآن و ایجاد زمینه برای عمل به رهنمودهای قرآن از اهداف نهایی برگزاری این دوره آموزشی برای فراگیران به صورت حضوری نیمه حضوری و مجازی است.

رئیس اداره قرآن و حدیث کریمه اهل بیت علیه السلام فهم تدریجی معنای واژه های پرکاربرد قرآن، توانایی ترجمه ترکیب‌های قرآنی به شیوه تفکیکی (کلمه به کلمه) را از دیگر اهداف ثبت نام در این رشته برای فراگیران عنوان کرد.

لازم به ذکر است، علاقه مندان برای ثبت نام در این رشته قرآنی می توانند به لینک Qhkarime.ir مراجعه کنند.