به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان امشب طی سخنانی در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر (س) قرآن مجید را وحی الهی دانست و اظهار داشت: قرآن کریم، روایات، دعا و زیارت چهار منبعی است که انسان ها را به سوی هزینه کردن عمر در راه  رسیدن به خداوند راهنمایی می کنند.

وی با بیان اینکه واجب است در نبود ائمه طاهرین و ایام غیبت امام دوازدهم مردم به عالمان واجد الشرایط مراجع کنند، افزود: خداوند در قرآن کریم می فرماید بر شما واجب است پیرامون حقایقی که نمی دانید و شما را از عذاب الهی ایمنی می دهد به عالم ربانی دینی مراجع کنید.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: باید  طرح صحیح هزینه کردن عمر را یاد بگیریم و بفهمیم که عمر خود را چگونه به دریافت رحمت، سعادت و به دریافت بهشت ابدی پروردگار تبدیل کنیم.

وی عنوان کرد: در سوره توبه دعایی وجود دارد که خداوند در این آیه افرادی را که عمر خود را در راه صحیح هزینه می کنند معرفی کرده است، همچنین از این آیه نیز می توان استفاده کرد که چه افرادی عمر خود را نسبت به قرار گرفتن در عذاب الهی صرف کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با تاکید بر اینکه نباید مومن نسبت به مومن دیگر تنگ نظر و دشمنی داشته باشد، خاطرنشان کرد: ایمان مانع از این آلودگی ها و دشمنی ها است، زندگی انسان هایی که وارد عرصه باور و ایمان شده اند با زندگی افرادی که ایمان ندارند متفاوت است.

وی با بیان اینکه باید در زندگی به گفته های اهل بیت (ع) عمل کنیم، عنوان کرد: امام صادق علیه السلام می فرماید برای صحیح عمل کردن در زندگی به گفته ها، احادیث، روایات و زیارت های اهل بیت (ع) عمل کنید چرا که در غیر این صورت در زندگی دچار مشکلی می شوید و در آخرت به آتش جهنم دچار خواهید شد.

استاد حوزه علمیه کینه را یک از ویژگی های انسان بی دین دانست و تصریح کرد: انسان ها نباید نسبت به یکدیگر حسد و کینه توزی داشته باشند، مردان مومن نسبت به یکدیگر محبت طرفینی دارند و به یکدیگر حسادت و تکبر نمی ورزند، همچنان که زنان اهل ایمان نیز همین گونه هستند.(p2)