به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام حسنی در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر، با اشاره به اینکه مشمول رحمت خداوند قرار گرفتن یکی از آرزوهای انسان است، اظهار داشت: هنگامی که قیامت برپا می شود همه انسان ها به سبب قرار گرفتن مشمول رحمت الهی وارد بهشت می شوند.

وی افزود: اگر انسان می خواهد مشمول رحمت خداوند قرار گیرد باید عملی را انجام دهد همچنان که گاهی مکان و زمان نیز در این امر موثر است.

استاد حوزه علمیه ابراز تأسف از اینکه امروزه شب های جمعه شب معصیت شده است، عنوان کرد: در گذشته شب های جمعه شب عفو بود و مردم در این شب به احیا می نشستند، اما اکنون متاسفانه این شب، شب معصیت قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تبیین امر اهل بیت (ع) یکی از کارهایی است که انسان را مشمول رحمت خداوند می کند، تصریح کرد: باید در مجالس دورهمی از اهل بیت (ع) یاد کرد چرا که در روز قیامت همه مجالس، به جز مجالسی که ذکر اهل بیت (ع) در آن بیان شده باشد، مجالس تاسف می شود.

حجت الاسلام حسنی با تاکید بر اینکه بیان فضائل اهل بیت (ع) سیره خداوند است، خاطرنشان کرد: فضائل اهل بیت (ع)را باید تبیین کرد، قرآن کریم و سیره پیامبر گرامی اسلام(ص) از جمله مواردی است که فضائل اهل بیت (ع) در آن یافت می شود و انسان باید به آن عمل کند.

وی عنوان کرد: دوری از شیطان یکی دیگر از آثار بیان فضائل اهل بیت (ع) است، شیطان، دشمن قسم خورده انسان بوده و در صدد از بین بردن اعتقادات انسان هاست، اکنون ایجاد شبهه در فضای مجازی به دست ایادی شیطان رخ می دهد.(p2)