به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ملکی شامگاه چهارشنبه در برنامه زمزم معرفت که در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به فضیلت قرائت قرآن کریم در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: قرآن کریم بهار قلب‌هاست و رمضان نیز بهار قرآن است، بنابراین ماه رمضان بهار در بهار است، همچنین آنان که کتاب خدا را می‌خوانند، نماز را برپا می‌دارند و ازآنچه ما روزی‌شان شده، پنهان و آشکار به فقیران انفاق می‌کنند، امید تجارتی دارند که هرگز زیان و زوال نخواهد یافت.

وی بابیان اینکه ماه رمضان ماه خودسازی انسان‌ها است، افزود: ماه مبارک رمضان ماهی است که انسان‌ها باید برای دوری کردن از گناه‌ها تمرین کنند، ماه مبارک رمضان بازگشت انسان به خدا و خویشتن است.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: انجام هر کار خیری در ماه مبارک رمضان دارای ثواب و پاداش است و همچنین وجود شب‌های قدر در این ماه و رقم خوردن تقدیر یک‌ساله انسان‌ها در این شب‌ها نشان از عظمت و بزرگی این ماه دارد که باید موردتوجه انسان‌ها قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه خودسازی انسان باید از مسیری باشد که خداوند مشخص کرده است، عنوان کرد: عرفان‌های نوظهوری که انسان‌ها آن را معرفی می‌کنند و جوانان را به‌سوی انحراف می‌کشد هیچ‌وقت نمی‌تواند انسان را به کمال برساند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ملکی با اشاره به قرائت قرآن کریم در ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: خداوند انسان را توسط قرآن کریم تربیت می‌کند، ازاین‌رو فرموده‌اند تا می‌توانید قرآن را قرائت کنید؛ انسان با قرائت قرآن کریم متذکر شده و از انجام کارهای ناپسند دوری می‌کند.

وی بابیان اینکه قرائت قرآن سبب نورانیت و معنویت در انسان می‌شود، تصریح کرد: قرائت قرآن به‌ویژه در ماه مبارک رمضان چه برای افرادی که معنای آن را می‌داند و چه برای افرادی که معنای آن را نمی‌داند داری ثواب و پاداش بسیاری است اما اگر قرائت قرآن کریم با ترجمه خوانده شود قطعاً از ثواب بیشتری بهره خواهند برد.(p1)