به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌ اسماعیلی شب گذشته در مراسم جشن ۳۰ زوج دانشجو که در سالن امام خامنه‌ای حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به اینکه ازنظر اسلام زن اساس خانواده به شمار می‌رود، اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام (ص) می‌فرماید باور نمی‌کنم فردی در امر ولایت ما محبوب‌تر شود مگر اینکه زن خود را بیشتر دوست بدارد، همچنین در روایتی دیگر نیز می‌فرماید با خانواده‌های خود مهربان‌ و خوش‌رفتار باشید.

استاد حوزه علمیه فواید و آثار ازدواج را موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: ازجمله آثار و فواید ازدواج طولانی شدن عمر، افزایش ایمان و معنویت و همچنین افزایش رزق و روزی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیلی حیا را یکی از ویژگی‌های زن دانست و خاطرنشان کرد: دوست داشتن زوجین موجب ایجاد شادی در زندگی می‌شود، درواقع دوست داشتن زن و شوهر یعنی خود را جزئی از یکدیگر بدانیم.

وی به عوامل پایداری محبت در زوجین اشاره و عنوان کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرماید اگر می‌خواهید محبت شما نسبت به همسر پایدار بماند نباید دست‌خالی به‌سوی خانه بروید چراکه این عمل موجب افزایش محبت و پایداری آن در خانواده می‌شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: زن باید نسبت به شوهر خود دارای اقتدار خیرخواهانه باشد، همچنین زوجین باید سعی کنند علاوه بر باهم بودن با یکدیگر زندگی کنند.(p2)