به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری شب گذشته طی سخنانی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر با اشاره به آیه «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ»(بقره، ۱۸۳)  اظهار داشت: اعتقاد داشتن به صفات خداوند نخستین پیام این آیه به شمار می رود که باید مورد توجه انسان ها قرار گیرد.

وی صفات ربوبیت خداوند را مورد توجه قرار داد وافزود: در این آیه خداوند نیز می فرماید اگر به من اعتماد دارید روزه را برای تربیت شما قرار داده ام.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا تصریح کرد: انسان ها باید با خداوند هماهنگ شوند نه اینکه خداوند با آنان تنظیم شود اگر خداوند را به عنوان مربی قبول داریم باید با آن هماهنگ باشیم و بدانیم هر آنچه او برای انسان ها نوشته است به عنوان امری واجب به آن عمل کنند.

وی تاکید کرد: اگر انسان ها رازقیت خداوند را قبول دارند نباید نگران روزی باشند، اگر انسان تربیت و ربوبت خداوند را قبول دارد باید به مسائلی که خداوند برای انسان قرار داده عمل کند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم برای اینکه انسان را رشد دهد و تربیت کند در کنار خوردن ها ماموریت را قرار داده و در ماه رمضان که خوردن وجود ندارد مسئولیت قرار داده است.

وی ادامه داد: امر کردن خداوند به نخوردن از بخیل بودن و نداشتن نیست بلکه برای تربیت انسان است.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا به خروج ترامپ از برجام اشاره و خاطرنشان کرد: راهپیمایی مردم بعد از نماز جمعه علیه حرکت رئیس جمهوری آمریکا بسیار خوب و پسندیده بود، باید خدا  را شکر کنیم که از شر آمریکا راحت شدیم با خروج آمریکا از برجام، شر شیطان از سر جمهوری اسلامی ایران کم شد.(p2)