به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، مهدی کلانترزاده ظهر امروز طی نشست خبری در تشریح برنامه‌های ماه مبارک رمضان که در سالن حضرت خدیجه(س) کتابخانه حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به اینکه بدون تلاش خبرنگاران دغدغه‌مند نمی‌توانستیم به دستاوردهای مختلف در حوزه فرهنگی برسیم، اظهار کرد: به برکت تلاش‌های اصحاب رسانه توانسته‌ایم آیین ترتیل‌خوانی حرم مطهر را در سراسر جهان به‌عنوان الگو معرفی کنیم.

وی اضافه کرد: ترتیل‌خوانی نوجوانان حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در ماه مبارک رمضان با عنوان «ایوان آیینه» امسال برای هفتمین سال متوالی هر روز با حضور بیش از هزار نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر برگزار می‌شود.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و تشریفات حرم حضرت معصومه(س) از مشارکت ۱۷ تیم مختلف در حوزه‌های محتوایی و فنی مراسم ترتیل‌خوانی نوجوانان یاد کرد و گفت: در این برنامه هر روز از ساعت ۱۷:۳۰ الی ۱۸:۳۰ نیم جز از قرآن کریم تلاوت و مفهوم آیات تلاوت‌شده در قالب نمایش به دانش‌آموزان منتقل می‌شود.

وی بر لزوم مشارکت اصحاب رسانه در راستای معرفی برنامه ترتیل‌خوانی نوجوانان تاکید کرد و افزود: امیدواریم این برنامه نیز در نقاط مختلف کشور و جهان اسلام به شیوه مطلوب معرفی و از آن الگوبرداری شود.

کلانترزاده با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ هزار نفر در ماه رمضان میهمان سفره افطاری ساده حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها خواهند بود، عنوان کرد: علاوه بر افطاری ساده، غذای گرم نیز در مهمانسرای حرم مطهر تهیه و در میان اقشار مختلف توزیع می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه روزانه هزار و ۷۰۰ دقیقه برنامه رسانه‌ای از فعالیت‌های حرم مطهر در ماه مبارک رمضان انعکاس داده می‌شود، اظهار کرد: بیش از ۵۰ هزار دقیقه برنامه معارفی در ماه رمضان از حرم مطهر منعکس می‌شود.