به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در ندامتگاه مرکزی قم ماه شعبان را ماه رسول گرامی اسلام (ص) دانست و افزود: پیامبر اسلام (ص) رحمت للعالمین است، به همین دلیل باید از حضرت مدد گرفت و برای ورود به ماه رمضان به ایشان تمسک کرد چرا که ایشان کلید نجات انسان بوده و مشکلات روحی و روانی را حل می کند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) با بیان اینکه در عصر کنونی توسل به حضرت ولی عصر (عج) وظیفه ویژه ای است، تاکید کرد: همه مسلمان باید نسبت به توسل و تمسک به اهل بیت (ع) اهتمام داشته باشند.

وی عنوان کرد: هر مومنی باید به امام زمان خود توسل پیدا کند و به دلیل اینکه امام زمان ما اکنون حضرت مهدی (عج) است، از این رو باید به حضرت توسل کنیم.

آیت الله سعیدی ادامه داد: اگر بخواهیم مشکلات برطرف شود، باید همه ما اعم از مسئولین و مردم به امام عصر (عج) توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی توجه به امام عصر (عج) را دارای اقسامی دانست و تصریح کرد: توجه به امام عصر (عج) دارای اقسامی از جمله سلام دادن به حضرت، صدقه دادن، زیارت کردن، قرائت قرآن و از همه مهمتر عمل به کارهایی است که اهل بیت (ع) از ما خواسته اند.

امام جمعه قم عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید همه پیامبران باید دو کار از جمله عبادت خداوند و اجتناب از طاغوت را برای مردم ترویج و تبیین کنند.

وی قرائت قرآن و برگزاری مراسمات از سوی زندانی ها را کار ارزشمندی دانست و خاطرنشان کرد: باید این کارها را به امام زمان (عج) هدیه کرد، چرا که امام زمان (عج) به ما نیاز ندارد بلکه این ما هستیم که به امام زمان (عج) احتیاج داریم.

آیت الله سعیدی به برگزاری مراسم هایی از جمله زیارات ائمه (ع) در ندامتگاه ها اشاره و تصریح کرد: دو نوع زیارت برای افرادی که مایل به انجام آن هستند وجود دارد زیارت نخست زیارت از نزدیک حرم اهل بیت (ع) و امام زاده ها است و زیارت دوم زیارت از بعید بوده که مسئولان ندامتگاه ها می توانند این زیارات را برای زندانی ها برگزار کنند.

وی با بیان اینکه هدف از خلقت انسان ها گوش به فرمان خداوند بودن است، عنوان کرد: هوای نفس مانع از انجام عمل به فرمان خداوند می شود، پیامبر گرامی اسلام (ص) در روایتی می فرماید، بدترین دشمن انسان هوای نفسی است که در درون انسان ها وجود دارد.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) هوای نفس را وسوسه انگیر دانست و خاطرنشان کرد: انسان باید مواظب اعمال خود باشد چرا که هوای نفس می تواند انسان را از خداوند دور کند.(p1)