به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی در نخستین نشست کارگروه مدیریت توسعه آموزش و پژوهش اعتاب مقدس که در سالن جلسات معاونت فرهنگی آستان مقدس بانوی کرامت برگزار شد، با اشاره به اینکه در راستای هماهنگی میان اعتاب مقدس جهان اسلام به دنبال تشکیل یک مرکز جدید نیستیم، اظهار کرد: موضوع مدیریت واحد بر اماکن مقدس نیست اما باید تعاملات و همکاری‌ها را گسترش دهیم تا جهت‌گیری‌های مشترکی را دنبال کنیم.

وی از واگذاری مدیریت کارگروه توسعه آموزش و پژوهش اعتاب مقدس جهان اسلام به حرم بانوی کرامت یاد کرد و افزود: مباحث آموزشی و پژوهشی بسیار مهم و کلیدی است چراکه در بخش‌های مختلف آسیب‌ها و آفت‌ها وجود دارد و باید تلاش کنیم تا این آسیب‌ها و آفت‌ها با استفاده از ظرفیت‌های پژوهشی و آموزشی به شیوه مطلوب رفع شود.

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه رویکردها و جهت‌گیری‌های کلی آستان‌های مقدس تعیین شود، عنوان کرد: آموزش به غیر از اطلاع‌رسانی و تبلیغ است دیگر نمی‌توانیم این تصور را داشته باشیم که فقط آموزش موجب هدایت افراد به سمت آموزه‌های معنوی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شیوه تعاملات آموزشی و پژوهشی آستان‌های مقدس باید در چارچوب مشخصی تعریف شود، گفت: این تعاملات می‌تواند در حوزه منابع، نیروی انسانی و یافته‌های پژوهشی دنبال شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی با بیان اینکه برخی از آستان‌های مقدس را باید در هندسه فرهنگی جهان اسلام مورد توجه قرار دهیم، تصریح کرد: باید بر اساس جایگاه‌های آستان‌های مقدس برای آن‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم را دنبال کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروزه به علت گستردگی وظایف در برخی از آستان‌ها نمی‌توان به برخی از نیازها پاسخ داد اما امیدواریم با استفاده از امکانات موجود بیشترین بهره‌وری انجام شود.

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های آستان‌های مقدس در صدا و سیما تاکید کرد و گفت: ظرفیت‌های پژوهشی کشور بسیار زیاد است که می‌توان از این ظرفیت‌ها نیز در راستای اهداف مورد نظر آستان‌های مقدس استفاده کرد.