به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم زین‌العابدینی پیش از ظهر امروز در آیین ترتیل خوانی بانوان در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر در ادامه بیان نکات تفسیری گفت: جامعه اسلامی و جامعه قرآنی جامعه‌ای متشکل از متقین است و اولین صفت متقین از نگاه قرآن ایمان به غیبت است.

وی افزود: اگر ایمان به غیب نباشد مردم در مسیر طغیان حرکت می‌کنند، همان‌طور که در مورد قوم بنی‌اسرائیل به این شکل بود.

استاد حوزه علمیه خواهران دومین صفت متقین در قرآن را اقامه نماز عنوان و تصریح کرد: منظور از اقامه نماز تنها به پا داشتن نماز نیست بلکه مقصود دعوت به نماز است و در جامعه اسلامی و قرآنی نه‌تنها فرد به نماز و اقامه نماز پایبند است بلکه اهل خانه و دیگران را نیز به اقامه نماز که همان اقامه تمام خوبی‌هاست دعوت می‌کند.

زین‌العابدینی با اشاره به اینکه قرآن کریم پرداخت زکات را از دیگر اوصاف متقین می‌داند، افزود: با پرداخت زکات است که مال حلال می‌شود، در غیر این صورت مالی که از ابتدا تا انتها زکات آن پرداخت‌نشده حلال نیست و این پرداخت زکات است که اموال مؤمن را حلال می‌کند.

وی یقین به آخرت و معاد باوری را از دیگر اوصاف مؤمن باتقوا در قرآن کریم دانست و افزود: اعتقاد به معاد زندگی انسان را دگرگون کرده و به زندگی انسان پویایی و حیات می‌بخشد و در پناه این اعتقاد به معاد زندگی او هدف‌دار شده و فرد مسئولیت محور و وظیفه‌شناس می‌شود.

زین‌العابدینی ادامه داد: کسی به معاد اعتقاد داشته باشد گناه نمی‌کند و گناه خط قرمز چنین انسانی است. درآیات قرآن کریم یکی دیگر از دلایل طغیان قوم بنی‌اسرائیل عدم اعتقاد به معاد عنوان شده و همین عدم اعتقاد به معاد است که امروزه موجب فساد این قوم در جامعه جهانی شده است.(p2)