به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌ علیها خانم زین العابدینی پیش از ظهر امروز در محفل ترتیل خوانی بانوان که در شبستان نجمه خاتون سلام‌ الله‌ علیها حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به نکات تفسیری دهمین جز از قرآن کریم و بیان شاخصه‌های جامعه قرآنی و ایمانی، هجرت و جهاد را دو عامل پیروزی مسلمانان عنوان کرد، گفت: خداوند در آیات سوره انفال خطاب به مسلمانان می‌فرمایند که دو عامل پیروزی آن‌ها در برابر کفار جهاد و هجرت است.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه‌ آیات سوره انفال بر حضور گسترده مردم در جهاد تأکید داشته و جهاد را بالاترین فضیلت برای امت اسلامی و از ستون‌های اقتدار امت می‌داند، افزود: وارستگی از دنیا و دل نبستن به امور دنیوی حضور در جبهه‌های جنگ را برای مؤمنان آسان می‌کند.

وی اظهار کرد: اگر بانوان نمی‌توانند در جهاد فیزیکی شرکت کنند خداوند برای آن‌ها نیز اعمالی را قرار داده است که برابر با جهاد است، ادامه داد: خوب همسرداری برای زن جهاد است و زنی که فرزند صالح و سالمی را تربیت کند مانند رزمندگانی است که در جبهه مقاومت حضور دارند.

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه در آیات سوره توبه اطاعت و محبوب دانستن فرمان خدا بر تمامی نعمات هستی ازجمله پدر و مادر و اعضای خانواده مطرح‌شده است، تصریح کرد: قرآن کریم اطاعت از فرمان خدا و جهاد درراه خدا را از نشانه‌های مؤمن می‌داند و می‌فرماید که اطاعت از خداوند و جهاد درراه خدا برای مؤمن از پدر و مادرش محبوب‌تر است و جهاد را بر تمامی این‌ها ترجیح می‌دهد.

زین‌العابدینی اقامه امربه‌معروف و نهی از منکر را از دیگر شاخصه‌های جامعه ایمانی عنوان کرد، گفت: جامعه ایمانی امربه‌معروف و نهی از منکر را به‌عنوان سنت الهی در جامعه خود جاری می‌کنند؛ زیرا احیای این سنت است که بقای اسلام و مسلمین را فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین درآیات جز دهم قرآن مطرح‌شده که منافق هرگز مورد آمرزش خداوند قرار نمی‌گیرد و خطاب به پیامبر صلی‌الله علیه و آله بیان‌شده که‌ ای رسول خدا اگر ۷۰ بار هم برای منافقان طلب آمرزش کنی، آمرزیده نخواهند شد زیرا آن‌ها به خدا و پیامبر خدا کافر هستند.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: درآیات سوره توبه بیان‌شده که عده‌ای از کافران، عده‌ای از مؤمنان را به خاطر انفاق در راه خدا مورد تمسخر قرار می‌دهند و خداوند عاقبت این کافران را وارد شدن به عذاب جهنم و آتش دوزخ عنوان می‌کند.

خانم زین‌العابدینی در پایان با اشاره به سالروز رحلت حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها یادآور شد: در آیات سوره انفال به هجرت مسلمانان از مکه به مدینه و اهمیت این هجرت اشاره‌شده که باید دقت کرد این هجرت بعد از سال عام الحزن یعنی سالی که در آن حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها و حضرت ابوطالب علیه‌السلام وفات کردند صورت گرفت؛ زیرا با از دست دادن این دو بزرگوار پیامبر صلی‌الله علیه و آله یاوری نداشتند و به‌این‌ترتیب به دلیل سختی‌های و آزارهای فراوان خداوند فرمان هجرت رسولش را صادر کرد که‌ای هجرت نشان‌دهنده حمایت‌های بی‌دریغ حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیه از رسول خدا و نقش ایشان در زنده نگه‌داشتن ستون‌های اسلام است.