به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی شامگاه امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر، نقش زنان در تاریخ اسلام را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: در گذشته زنان بسیاری در کنار شوهران خود تاثیرگذار و نقش آفرین بوده اند.

وی نقش حضرت خدیجه علیهاالسلام در تاریخ اسلام را بسیار پر رنگ دانست و افزود: حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها معرفت بسیاری به پیامبر گرامی اسلام (ص) داشتند.

استاد حوزه علمیه به ازدواج های احساسی در جامعه اشاره و تصریح کرد: نباید ازدواج های جوانان از سر احساسات باشد، جوانان باید به ویژگی هایی حضرت خدیجه علیهاالسلام و پیامبر گرامی اسلام(ص) در انتخاب همسر توجه ویژه ای داشته باشند.

وی عنوان کرد: حضرت خدیجه علیهاالسلام پیرامون انتخاب پیامبر(ص) برای همسری فرمودند من از پیامبر(ص) پنج ویژگی دیدم که مایل با ازدواج ایشان شدم. از ویژگی هایی که حضرت خدیجه علیهاالسلام از پیامبر (ص) می دانست، شناخت کامل حضرت، شرافت، شهرت به امانت داری، اخلاق و راستگویی حضرت بود.

وی در ادامه به ویژگی های حضرت خدیجه علیهاالسلام اشاره و عنوان کرد: حضرت خدیجه علیهاالسلام نخستین زن مسلمان و نخستین زنی بود که به ولایت حضرت علی علیه السلام (ع) اقرار کرد، ایشان جزو یکی از چهار زن برتر عالم است و تا زمانی که زنده بودند پیامبر (ص) زوجه دیگری را اختیار نکردند.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: حضرت خدیجه علیهاالسلام مردی بجز پیامبرگرامی اسلام(ص) به خود ندید و همچنین پیامبر (ص) نسبت به ایشان بسیار متعصب داشتند.

وی به دیگر ویژگی های حضرت خدیجه علیهاالسلام اشاره و خاطرنشان کرد: امام صادق علیه السلام در وصف حضرت خدیجه علیهاالسلام فرمودند، این بانوی بزرگ اسلام جزو  برترین زنان پیامبر (ص) بودند، ایشان برای پیامبر(ص) و دین خدا، مال، جان و آبروی خود را فدا کردند.(p2)