به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی شب گذشته در مراسم سخنرانی آستان مقدس حضرت معصومه  سلام‌الله علیها که در شبستان امام خمینی (ره) برگزار شد برنامه محوری و الگو محوری را اساس موفقیت مؤمن توصیف کرد و اظهار داشت: مؤمن برای رسیدن به افق‌ها و تعالی حقیقی باید همواره بر یک برنامه خوب و الگوی مناسب تکیه داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که مؤمن نباید به هر برنامه‌ای تکیه و اعتماد کند، ابراز داشت: برنامه محوری مؤمن را از تحیر و سرگردانی در مسیر حرکت نجات می‌دهد و باعث می‌شود که تمام لحظات او هدفمند و منظم باشد.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه  سلام‌الله علیها الگو محوری را اساس امید و رغبت برای ادامه برنامه تا پایان معین آن توصیف کرد و گفت: مؤمن برای رسیدن به افق‌های متعالی باید الگوی متعال داشته باشد؛ بر این اساس یک بازیگر سینما که از بازگو کردن زندگی خود در رسانه ملی هراس دارد نمی‌تواند یک الگوی مناسب برای یک مؤمن موفق باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی با تأکید بر این‌که الگوی مؤمن باید از تمام جهات دارای شخصیت اسوگی باشد، گفت: قرآن کریم و منابع روایی نصوص ثقلین کامل‌ترین برنامه شناخته‌شده بشری در عصر حاضر است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه  سلام‌الله علیها در ادامه به بررسی شخصیت جهانی ام المومنین حضرت خدیجه سلام‌الله علیها پرداخت و اظهار داشت: جوانان مؤمن جامعه اسلامی توجه داشته باشند که الگوی ازدواج حضرت خدیجه  سلام‌الله علیها با نبی گرامی اسلام (ص) به ما می‌آموزد که از ازدواج متکی بر صرف احساسات دور باشیم؛ این در حالی است که بزرگ‌ترها باید راهنمای جوانان برای انتخاب اصلح در ازدواج باشند، اما خود جوان باید حرف آخر را در پیوند ازدواج بزند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی در ادامه به بررسی برخی از ویژگی‌های خاصه حضرت خدیجه سلام‌الله علیها پرداخت و گفت: در ارتباط با فضایل و جایگاه حضرت خدیجه  سلام‌الله علیها در پیشگاه خداوند و پیامبر اکرم (ص) کـتب روایـی و تاریخی موضوعات مهمی مطرح‌شده است، برای مثال حضرت خدیجه  سلام‌الله علیها یکی از ثروتمندان عرب بود درعین‌حال تمامی ثروت خود را در اختیار پیامبر (ص) قرار داد تا در راه تبلیغ و ترویج دین مقدس اسلام مصرف گردد.

وی ادامه داد: در توصیف این اقدام عظیم حضرت خدیجه علیهاالسلام پیامبر گرامی اسلام می‌فرمایند «ما قامَ وَ لا اسْتَقامَ دینی اِلّا بِشَیْئَیْنِ مالُ خـدیـجـهِ وَ سَـیـْفُ عـَلـیِ بن ابی‌طالب؛ قوام و ثبات دین من در سایه دو چیز به وجود آمد یکی ثروت خدیجه و دیگری شمشیر علی بن ابی‌طالب (که بر سر کفار و مشرکین فرود آمد)»