به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد پیش از ظهر امروز طی سخنانی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر با اشاره به برکات ذکر صلوات، اظهار داشت: اگر فردی نام پیامبر گرامی اسلام(ص) را بشنود اما بر او صلوات نفرستد جفاکارترین انسان است.

وی اوصاف مؤمن را موردتوجه قرارداد و افزود: مؤمن از ظرف وجودی بزرگی برخوردار است، خداوند می‌فرماید آسمان‌ها و زمین با این عظمت گنجایش تجلی من را در خود ندارند اما قلب انسان این‌قدر بزرگ است که می‌تواند تجلی‌گاه خداوند باشد.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: خداوند می‌فرماید اگر فردی را هدایت کنیم نخستین کاری که برای او انجام می‌دهیم، توسعه ظرف وجودی اوست، درواقع به او شرح صدر می‌دهد که بتواند ذکر “لا اله الا الله” را به زبان آورد.

وی تصریح کرد: خداوند راه رشد و کمال را برای همه انسان‌ها به وجود آورده است اما فردی که به دنبال گمراهی می‌رود خداوند قلب او را خالی از شرح صدر می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد بابیان اینکه نور الهی موجب شرح صدر انسان‌ها می‌شود، خاطرنشان کرد: انسان‌هایی که به خداوند اعتقاد ندارند هیچ‌گونه تکیه‌گاهی ندارند اما انسان‌هایی که دلشان به نور الهی روشن‌شده است شرح صدر پیداکرده و درک و فهم آنان زیاد می‌شود.

وی به یکی از راه‌های شرح صدر اشاره و عنوان کرد: درخواست نورانی شدن عبادت و بندگی از خداوند یکی از راه‌های شرح صدر است، همچنین علامت نورانی شدن قلب این است که مهر دنیا از دل انسان بیرون رود.

استاد حوزه علمیه کمترین درجه معرفت را بی‌رغبتی به دنیا دانست و ابراز کرد: آنچه انسان مالک او به شمار می‌رود با از دست رفتن جان، از بین می‌رود و به وراث می‌رسد، بنابراین عقل و درک وابستگی به دنیا را از بین می‌رود.

وی تصریح کرد: آمادگی برای سفر آخرت علامت نورانی شدن قلب و بزرگی شرح صدر است.