به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد پیش از ظهر امروز طی سخنانی در شبستام امام خمینی(ره) با اشاره به ضرورت یاد خداوند و درود به پیامبر گرامی اسلام(ص) در جلسات، اظهار داشت: جلسه ای که در آن ذکر خداوند و صلوات نباشد موجب حسرت و پشیمانی می شود.
وی با بیان اینکه حضرت علی علیه السلام شروطی برای مؤمن بیان کرده است، افزود: مؤمن فردی است که در همیشه چهره خود را خوش رو نشان دهد همچنین باید حزن و اندوه را در قلب و دل خود پنهان کند.
استاد حوزه علمیه به دیگر شروط مؤمن اشاره و تصریح کرد: انسان مؤمن دارای شرح صدر است، خداوند ظرف وجودی انسان مؤمن را بزرگ قرار داده است.
وی به ویژگی های شرح صدر اشاره کرد و ادامه داد: رازدارترین افرادها، انسان مؤمن است، بنابراین یکی علامات شرح صدر تابیدن نور الهی به قلب انسان است.
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد خاطرنشان کرد: انسان مؤمن نباید هنگام به دست آوردن نعمت های دنیا و یا از دست دادن او لحظه ای تأمل کند، انسان نباید به دنیا وابسته باشد چراکه وابستگی به دنیا انسان را از خداوند دور می کند.
وی ابراز کرد: تحمل انسان ها و مدارا کردن با آنان یکی دیگر از نشانه های شرح صدر است، پیامبر اکرم(ص) می فرماید، کسی که با همه بیشتر مدارا می کند، جزو بهترین ها به شمار می رود.
استاد حوزه علمیه شجاعت را یکی دیگر از علامات شرح صدر دانست و ادامه داد: ترس نداشتن در انجام کارهای بزرگ یکی دیگر از اوصاف انسان مؤمن و داشتن شرح صدر است.
وی با بیان اینکه انسانی که دارای شرح صدر است در حق دیگران نفرین نمی کند، تصریح کرد: انسان باید در حق دیگران دعای خیر کند چرا که پیامبر(ص) فرمودند من مبعوث نشده ام تا دیگران را نفرین کنم بلکه بر انگیخته شدن تا در حق آنان دعا کنم.