به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم زین‌العابدین ظهر امروز در محفل ترتیل خوانی بانوان که در شبستان نجمه خاتون سلام‌الله علیها برگزار شد، با اشاره به اینکه قرآن دارای برکات فراوانی در زندگی مؤمنان است، گفت: به همین دلیل خداوند در مرتبه نزول قرآن به خاطر تنزیل این کتاب آسمانی بر خود درود می‌فرستد.

وی با بیان اینکه قرآن با زبان استدلال و عقل به شبهه افکنی های کافران پاسخ می‌دهد، تصریح کرد: بهترین دوست برای مؤمن قرآن کریم است و قرآن مصحفی است که از جانب پروردگار برخلاف دوستان دنیوی که بر اساس سود و منفعت با انسان رابطه دوستی ایجاد می‌کنند صرفاً به انسان سودرسان بوده و زمینه عاقبت‌به‌خیری انسان را فراهم می‌کند.

استاد حوزه علمیه خواهران با تأکید بر اینکه قرآن، مصحفی برای پر کردن گنجه‌های خانه نیست اظهار کرد: بزرگ‌ترین ظلم در حق قرآن این است که قرآن در میان مسلمانان مهجور بوده و مسلمانان از قرآن تنها بر سر سفره عقد و سفره هفت‌سین استفاده کنند.

زین‌العابدینی انفاق، مهربانی و گشاده‌رویی را از ویژگی‌های عباد الرحمان عنوان کرد، افزود: ثبات قدم از ویژگی‌ها مؤمنان است و مؤمنان در مسیر هدایت ثبات قدم داشته و همواره از رهبران دینی تبعیت می‌کنند.

وی بابیان اینکه قلب مؤمن، قلب سلیم است، ادامه داد: قلب سلیم، قلبی است که باخدا ملاقات می‌کند و هیچ‌کس و هیچ‌چیز را جز خدا نمی‌بیند.

استاد حوزه علمیه خواهران با تأکید بر اینکه بازگشت همه اعمال انسان به‌سوی اوست، تصریح کرد: جهنم میعادگاه کافران است و چه بد جایگاهی است که خداوند برای کافران انتخاب کرده است.

خانم زین‌العابدینی با اشاره به شرایط استجابت دعا گفت: دعای مؤمن زمانی برآورده می‌شود که در شرایط اضطرار بوده و جز خدا کسی پناهگاه و ملجأ او نباشد.

وی داشتن حضور قلب و دل بریدن از غیر خدا و به زبان آوردن نعمات الهی و شکر بر این نعمات را از دیگر شرایط استجابت دعای مؤمن عنوان کرد، افزود: مؤمن باید از روی صداقت و صفای باطن خدا را بخواند تا خداوند نیز دعای او را اجابت کند.

استاد حوزه علمیه خواهران بابیان اینکه متأسفانه عده‌ای به هنگام دعا کردن به خداوند اصرار دارند که دعای آن‌ها بدون قید و شرط مستجاب شود، گفت: این شیوه دعا نشانه سرکشی بنده و تعیین تکلیف برای خداوند است؛ بنابراین انسان باید به حکمت خداوند قانع باشد و بداند به خاطر دعاهایی که در این دنیا از او مستجاب نمی‌شود، خداوند در آخرت برای او پاداش خیر می‌نویسد به‌گونه‌ای که انسان در آخرت حسرت می‌خورد و بیان می‌کند که‌ای کاش هیچ‌یک از دعاهای او در دنیا مستجاب نمی‌شد.

زین‌العابدینی محرومیت از رشد و هدایت را نتیجه پیروی از هوای دل و هواهای نفسانی عنوان کرد، ادامه داد: به هنگام پیروی از هوای نفس عقل در مهجوریت قرار می‌گیرد و به دلیل همین مهجوریت است که انسان از صراط هدایت محروم می‌شود.

وی بابیان اینکه تمامی نعمات عالم نشانه لطف خداوند به بندگان است، تصریح کرد: اینکه انسان ثروت و نعمات اعطاشده به خود را نتیجه تلاش و علم خود بداند تفکری قارونی است و متأسفانه این تفکر قارونی در جامعه به تفکری رایج تبدیل‌شده و باید دقت کرد که این نوع تفکر شرک به خداوند بوده و مقدمات عذاب الهی و مصایب را بر انسان فراهم می‌کند.

استاد حوزه علمیه خواهران مهم‌ترین خصلت زندگی دنیوی را پشت سر گذاشتن امتحان‌های الهی عنوان کرد، یادآور شد: بنا بر آیات سوره عنکبوت هیچ ادعای ایمانی از جانب خداوند، بی امتحان نمی‌ماند.(p1)